Köpa lösa kugghjul till Shimano kassett

aahlborg

Aktiv medlem
När jag bytte kassett till en 11-32 gillade jag inte utväxlingen på de mindre kugghjulen så jag bytte ut 11t och 12t mot 12t och 13t som jag snodde från en annan kassett jag hade liggande. Nu är det snart dags att byta igen så jag undrar om jag kan köpa fler kugghjul med 12t och 13t så jag slipper cykla med 11t på den nya kassetten. Det är Shimanos 10-delade kassett jag har.

När jag bytte kassett till en 11-32 gillade jag inte utväxlingen på de mindre kugghjulen så jag bytte ut 11t och 12t mot 12t och 13t som jag snodde från en annan kassett jag hade liggande. Nu är det snart dags att byta igen så jag undrar om jag kan köpa fler kugghjul med 12t och 13t så jag slipper cykla med 11t på den nya kassetten. Det är Shimanos 10-delade kassett jag har.
Säljaren på Cykelkraft försäkte pracka på mig kransar för kassett när jag ville ha en för SS. De hade en mängd hängande.
Så du hittar nog i närmaste cykelaffär med verkstad

du kan använda drev avsedda för 10 såväl som 11-delat.

de minsta dreven slits i många fall minimalt och kan då flyttas över till nästa kassett. eventuellt efter en mindre renovering.

undantag är om man cyklar mycket på liten framklinga.

du kan ju annars lära dig renovera kassetter i sin helhet. i en tråd nära dig:)

Det är ju inte så lätt, men de drev man använder mest ska ligga i mitten på kassetten, där slitage på kedja och drev är minst.

Tillverkade denna när jag "byggde" kassetter.
-_20260206_079_copyr_OlofA.webp

Tillbaka
Topp