köpa momentnyckel

Frolicc

Aktiv medlem
köpa momentnyckel
Jag är ute efter momentnycklar, biltema har för 700 spänn, 5-20 och en lite större.

Swedol säljer Ampro, 600 spänn för den lilla 4-20 nm och 700 för den större.

Vad är bäst i budgetdjungeln? Jag är intresserad av den lilla(för cykeln) och den lite större (för motorcykeln). Inga bilar så att dra över 100 Nm är inte intressant.

Testade inte happy swedols billigaste och kom fram till att den är skit? Eller har de uppgraderat sortimentet?

köpa momentnyckel
Enligt Swedol har de åtgärdat problemet, dock har väl ingen ny test blivit gjord som bekräftar detta. Dock har jag för mig att både Biltema och Swedol skickar med kalibreringsintyg numera. Om du kan tänka lägga någon hundralapp eller två mer finns ju denna 1-20Nm för €85 som jag tycker är riktigt bra (verkar vara samma som brittiska Norbar tillverkar).

köpa momentnyckel
Jeg har en BBB til ca. 600 SEK. Den fungerer fint.
Men pas på! De fleste spænder for hårdt når de får en momentnøgle ;o)

3-6 nm syntes jeg man spænder bedst uden momentnøgle.

köpa momentnyckel
Stealth Black skrev:
-------------------------------------------------------
> Kasper1 skrev:
>
> > 3-6 nm syntes jeg man spænder bedst uden
> > momentnøgle.
>
> WTF??
>
>
> +1 på Syntace:n bra range på den -svår att slå

Vadå WTF?

köpa momentnyckel
BBB'en kan skam fint spænde under 6 nm jeg syntes bare at det er lettere at gøre uden. Man kan nemt mærke når en bolt/skrue ikke skal spændes mere.

köpa momentnyckel
Vilka säljer syntace i sverige?

Fördelen med swedol är att det ligger på kilometeravstånd och om nyckeln verkar va helt åt skogen kan man ju traska tillbaks.

köpa momentnyckel
Innan en test av AmPro-nyckeln hade jag inte vågat köpa den. En Syntace har jag själv, den är jättefin! :)

Kanske läge för en uppföljning av momentnyckeltestet?

Tillbaka
Topp