Köpa mtb på tight budget

Lorentzx

Aktiv medlem
Köpa mtb på tight budget
Hej allesammans!

Jag har tagit beslutet att hoppa på mtb-spåret efter många år utan.. När jag var yngre körde jag mycket BMX och en del MTB och har kört relativt hårt. Även om denna cykel skulle användas till en del pendling vill jag helst se att den håller till spårkörning och att jag pumpar på lite!

MEN, budgeten.. Jag skulle vilja drömma om att kunna köpa en (åtminstone) funktionell cykel för typ 5-6k och läser vitus vart jag än vänder. Är dom så överlägsna? hur ställer dom sig mot t ex en gt avalanche elite (https://www.biketown.se/sv/articles/2.167.16423/gt-gt-avalanche-elite-29-2019)?

Är det ett möjligt uppdrag att få en hardtail som är modern och rolig som inte går sönder för en så liten peng?

Köpa mtb på tight budget
Ett tips är att scrolla igenom de första två tre sidorna i forumet har varit ett antal långa trådar med tips och diskussioner om cyklar för för allt från 3-10000.

Köpa mtb på tight budget
Inget fel på GTn som länkas men oftast får man mer för pengarna i någon av internettyskarna/britternas egna märken. Mer genomtänkta cyklar med bättre komponenter men knappt att de ens har något för 5-6000 eftersom det finns en undre gräns på när man kan bygga något bra.

Tror att GTn och ett par andra modeller diskuterades fram och tillbaks i en lång tråd för några veckor sedan

Tillbaka
Topp