Olabandolaa
Medlem
köpa ny HT under 20,000:- men vilken?
Hej !
Har letat länge nu och kommer inte riktigt fram till vad som faktiskt är vettigt nu men också framöver. Vill inte känna att jag behöver "byta upp mig" om något år.
Är 183cm ca 90kg Kommer cykla 70% XC och resten stig.
Kikat på Scott Scale 940, mycket för att jag känner igen märket och det verkar vara ok utrustning. Men även kollat på Ghost Lector 2,9 LC. Just nu verkar utbudet extremt begränsat med vad som finns inne.
Hittar väldigt lite tester/recensioner som hjälper mig i mitt letande därför vänder jag mig hit.
Min budget är maximalt 20,000:- Helst en bit under.
Tipsa på och jag tar väldigt gärna emot era synpunkter på dem cyklarna jag nämner om någon känner till dem.
Stort tack !
Har letat länge nu och kommer inte riktigt fram till vad som faktiskt är vettigt nu men också framöver. Vill inte känna att jag behöver "byta upp mig" om något år.
Är 183cm ca 90kg Kommer cykla 70% XC och resten stig.
Enligt sidornas rekomendationer så är storleken L passande för mig. Testade en Specialized i stl L som jag också ansåg passade min storlek.
Tanken är Vasan 2021 Kikat på Scott Scale 940, mycket för att jag känner igen märket och det verkar vara ok utrustning. Men även kollat på Ghost Lector 2,9 LC. Just nu verkar utbudet extremt begränsat med vad som finns inne.
Hittar väldigt lite tester/recensioner som hjälper mig i mitt letande därför vänder jag mig hit.
Min budget är maximalt 20,000:- Helst en bit under.
Tipsa på och jag tar väldigt gärna emot era synpunkter på dem cyklarna jag nämner om någon känner till dem.
Stort tack !