Johanna200
Medlem
Köpa ny mtb till sonen
Jag skulle gärna ta emot förslag på cyklar vi skulle kunna köpa till vår son som om några månader fyller 10 år. Det ska vara en mtb-modell. På somrarna ska cykeln klara lite stigcykling och lättare liftburna nedfarter. Resten av året behöver cykeln också fungerar som vanlig brukscykel i stadsmiljö. Vår son är väldigt smal och också dessvärre ganska svag. Han brinner absolut inte för cykling men jag har ännu inte gett upp hoppet om att han ska fastna lite mer för det. Idag har han Woom off 5. Vi är inte så bra på cyklar egentligen och har ju inte så mkt att jämföra med men på det stora hela så är vi ju nöjda med den. Men med tanke på sonens ännu så länge ganska svala intresse så är det tveksamt om det är värt att satsa på en Woom off air 6 som ett nästa steg. Samtidigt som han behöver ha en väldigt lätthanterlig cykel för att ens kunna lära sig att uppskatta det. Dessvärre, trots vikten, tror jag cykeln måste ha fjädrande framgaffel då det tydligen är en mycket viktig ”accessoar” när man hänger med kompisarna trots att man bara ska cykla till fotbollsplanen via en asfalterad väg.
Någon som har några förslag på bra mtb 26 tum?
Någon som har några förslag på bra mtb 26 tum?