köpa pannlampa

• Trådstartare Trådstartare egolf
  • Start datum Start datum
E

egolf

Guest
köpa pannlampa
Halloj.

Precis flyttat upp till Orsa och tänkte jag skulle börja cykla lite mtb i skogarna runtomkring. Kom på att jag kommer att cykla mest på kvällstid så jag måste köpa en pannlampa. Skulle behöva lite tips om hur kraftig lampa man behöver och kanske lite tips på olika prisvärda modeller.

tack på förhand

köpa pannlampa
f50ml4.jpg

köpa pannlampa
Såhär ser mitt hemmabygge ut. Tog en timme och kostade max 250 spänn, inkl batteri och batteriladdare.

[edit]: Den är tillräckligt bra för att jag inte skall ha en enda tanke på att köpa en dyr fin, superbra lampa. Den här räcker till gott och väl!

Bilagor

• front.jpg
    front.jpg
    29 KB · Besök: 20
Senast redigerad av en moderator:
köpa pannlampa
Ahh, beslutsångest. Jag har en kasse byggstenar från Biltema men kan inte bestämma mig om jag vill göra en plumse-tuta eller en mutterlampa... Åh dessa I-landsbekymmer tar knäcken på mig =)

köpa pannlampa
Vad trevligt att du har flyttat till Orsa. Har stuga där och kommer väl dit till sommaren. Då har du hunnit undersökt stigmöjligheterna och kan guida :)

Angående lampa så har jag två olika modeller, en Silva med 20W halogen den kostar en del men är mer mångsidig än hemmabyggena, den kan även användas till annat. Jag har själv byggt två lampor till vinterhojen en 10W halogen på styret och en 20W på huvudet, båda är kopplade till samma batteri och på styrlampan sitter en brytare som kopplar mellan dom båda. Jag har använt ett kulskydd till ett drag som lamphus med 50mm halogenspot till lampa det funkar utmärkt, det här blir tredje vintern med den konstelationen.

/Mats

köpa pannlampa
Tack för alla tips.

Inser nog att det för tillfället är lite för dyrt med en vettig köpelampa för mig och jag är helt lost när det gäller att meka med elprylar. Däremot klarar jag nog av att klämma fast en ficklampa på hjälmen. Tyckte plumses variant såg smidig ut. Är det i princip bara en ficklampa som kläms in i en tuta fasttejpad på hjälmen?

Ska självfallet nosa rätt på varenda stig jag kan hitta runt byn.

Tillbaka
Topp