Köpa Planet X

Köpa Planet X
Med tanke på kombinationen av mycket vilja och lite pengar har mitt intresse landat på att köpa en Planet X Exocet 2 som triathloncykel…

Jag tänker mig köpa komplett cykel och kommer då till frågan, köpa direkt från UK eller via Dragstra i Kalmar? Någon som har erfarenheter? Jag är inte alls främmande för det lilla skruvandet, utan tänker mer på garantier, support vid problem och liknande.

Köpa Planet X
Med tanke på hur usla Planet X faktiskt är på att kommunicera med sina kunder hade jag absolut valt att handla "lokalt".

Själv fetlackade jag på deras ickekommunikation och har istället handlat av deras USA filial.

Köpa Planet X
Tack för svaren…

Dragstra är alltså bra… och jag har hört samma visa om att Planet X är sådär att svara på mail och så innan. Kollade i USA och då får cykeln en helt annan spec! Inte nödvändigtvis sämre…

Har du klarat dig från moms och tull när du beställt från USA?

Ett alternativ var ju att beställa från Kina, men med tanke på antidumpningstullen riskerar det ju att bli en löjligt dyr hoj den vägen!

pernillaj69: Vilken ram och spec valde du? Är du nöjd?

Köpa Planet X
Nej.... Tullen har jag inte kommit undan ;)
Men med tanke på hur oerhört hjälpsam Brandon på deras USA filial är har det varit "värt" det ;)

Fast jag har inte beställt ngt stort utan bara smådelar... En hel hoj hade jag nog försökt få hem via ngn lokal förmåga. :)

Köpa Planet X
Vernersson skrev:
-------------------------------------------------------
> Med tanke på hur usla Planet X faktiskt är på
> att kommunicera med sina kunder hade jag absolut
> valt att handla "lokalt".
>
>
> Själv fetlackade jag på deras ickekommunikation
> och har istället handlat av deras USA filial.

Jag har inte haft några problem att kommunicera med Planet X, men det kan ju såklart bli olika vid olika tillfällen, men de är inte alltid kass iaf enligt min erfarenhet.

Köpa Planet X
Passa dig för packningen av cykeln. Min var nedställd i en vanlig cykelkartong och styret hängde halvvägs ut genom sidan. Mycket bra att göra med annars och de har en svensk återförsäljare numer.

Köpa Planet X
Det verkar vara lite delade meningar…

Frågan är vad jag har att vinna på att köpa via Dragstra. Men får ju till och med en "voucher" av dem om man själv beställer från England! Jag har trots allt 30 mil till Kalmar och det ska ju också tas med i den allmänna konkursen!
Dessutom var frakten från UK ganska mild, med 30 pund.

Jaja, jag har tid att tänka, och fundera! Färgen jag är sugen på kommer in tidigast i slutet på mars…

Tack för alla svar!

Köpa Planet X
Ja, packningen av cykel var väl sådär. Leverans på utlovad tid. Svarade på mail och telefon. Inte så snabba på mailen. Reklamations ärende löstes snabbt. Ny del i brevlådan efter 3 dagar. Men man kan nog både ha tur och otur.

Köpa Planet X
O skrev:
> Tillbehör som fattades. Hade inte trillat ut.
> Låg väl kvar på packbordet.

Alla kan göra misstag! Tydligen…

Är lite nyfiken… Vad köpte du? Och är du nöjd i övrigt?

Köpa Planet X
De är inte främmande för att ha lockvaror med lagerstatus 'Lots in stock' som sedan visar sig inte existera. De skickar en oherrans massa spam. De verkar ha svårt för med läsförståelsen när man skriver på engelska.

Köpa Planet X
Köpt fyra ramar och en komplett cykel genom åren. Lite småstrul men inget som inte gått att lösa så att jag blivit nöjd. Å andra sidan är jag ju himla trevlig så brukar alltid komma överens till slut ;). Den dagen jag skall köpa tempohoj blir det med största sannolikhet från Planet-X - detsamma gäller en stål-29er som jag faktiskt saknar ...

Köpa Planet X
Globalistic skrev:
> Kan inte du köpa en från England och en från
> Kalmar och berätta vem som är bäst?

Jo för fasen! Ska bara hitta en rik änka...

Köpa Planet X
Jag tänkte beställa från deras engelska sida ikväll. I värsta fall får jag väl ringa deras kundservice, men det är rätt språk och tidszon i alla fall.

Köpa Planet X
aahlborg skrev:
> Jag tänkte beställa från deras engelska sida
> ikväll. I värsta fall får jag väl ringa deras
> kundservice, men det är rätt språk och tidszon
> i alla fall.

Jag ser fram emot rapport! Vad beställer du?

Köpa Planet X
staviekungen skrev:
> Jag ser fram emot rapport! Vad beställer du?

Det blev en Pro Carbon med Ultegra.

Tillbaka
Topp