köpa racer(tips?)

amarth

Medlem
köpa racer(tips?)
Hejsan

Tänkte sälja min streethoj och införskaffa en racer, kan även säga att jag är lite sugen på triathlon.. Men då kommer den stora frågan; vad ska man köpa? :S Har absolut inte någon bra koll på racerhojar, har fått för mig att man ska ha 105 som standard? Kollade upp mina mått på nån sida så jag har rätt bra koll på hur dimensionerna ska se ut, frågan är vilka cyklar som är prisvärda namedroppa gärna lite märken..

köpa racer(tips?)
Shimano 105 eller Campagnolo Veloce rekommenderas som lägst.

Märken beror på vad man gillar och budget. Vad ligger din budget på? Fat Road Project SL ifrån www.fat-cycles.de är en riktigt skön cykel tycker jag, lite segt och struligt företag att handla ifrån bara så kan ta ett tag innan cykeln kommer.

köpa racer(tips?)
Visst ja.. :S tänkte att den skulle hamna runt 15k kronor, vill helst inte beställa då har jag inte har stenkoll på mått även om jag som sagt har de som då ska passa mig, och jag helst vill ha den så fort som möjligt :P

Senast redigerad av en moderator:
köpa racer(tips?)
Isåfall har Leo det bästa tipset. Cykelcity, de är väldigt duktiga på racer där de hjälper dig att få rätt racer och den rätt inställd för dig.

köpa racer(tips?)
okej, men det blir lite långt att åka känns det som.. känner en kille som är återförsäljare för giant som kan fixa rabatt, ingen som har koll på hur deras hojar är?

köpa racer(tips?)
amarth: Men då kan du ju inte prova den ändå så kan lika väl beställa en var som helst ifrån. Jag förstår inte riktigt fördelen med de emot att beställa på nätet eller via telefon.

köpa racer(tips?)
amarth skrev:
-------------------------------------------------------
> Dom hade inte så jättestort utbud under racer?
> typ 5-6 hojar verkade det som.. sen ligger dom
> inte så bra till för mig (norrköping).

Den här på cykelcity då om du är kring 1.72 - 1.82

Eddy Merckx Team SC 56 cm
Komponenter: Campagnolo Veloce
Hjul: Campagnolo Vento
Ordinarie pris: 26.165:-
REAPRIS: 17.995:-

köpa racer(tips?)
Kan funka, sthlm är inte så långt, ring å kolla om den är kvar, åk då dit och prova.
Ingen kanon spec på den, men de är en bra ram.

köpa racer(tips?)
iofs, men det vore enklare med nått i hemstaden så att säga.. du har ingen koll på giant? såg att ett ställe hade en den nishiki, biachni och focus tror jag det det var..

köpa racer(tips?)
Hagacykel i Norrköping har du väl redan varit i antar jag? Dom har ju ryckt upp sin räseravdelning under vintern en del. I Linköping tycker jag också att de har en fin uppsättning räsers på butiken med samma namn. Har "hört" att motala ska ha en vettig räseraffär.
Oavsett hur du handlar kan jag tycka att du kan ha nytta av att gå igenom måttguiden på wrenchsience.
Kan ju också vara ide att kolla hoj på blocket?

köpa racer(tips?)
Hc har jag kollat upp, de hade en del faktiskt men det är ju lite svårt att veta vad som faktiskt är bra :S Kolladein mått på CompetitiveCyclist.com, den sidan kanske också funkar?

köpa racer(tips?)
Om du ska lägga 15k på en racer så är det värt att lägga några mil i bilen till en bra affär och prova ut en cykel. Jäkligt tråkigt om du får något som inte passar. Tycker själv att det är jäkligt svårt att ställa in en racer så man får den optimal. Har inte själv köpt cykel på cykelcity men en massa andra grejor (i Lund) och jag tycker att de är trevliga, vet ej hur de är i Stockholm dock... De har en fin columbus för 13-14k i katalogen. Kommer ej ihåg vad den heter eftersom katalogen ligger kvar på jobbet...

köpa racer(tips?)
Om du skall köra triathlon satsa på en ramstorlek som funkar med aerobåge monterad också, välj gärna en hoj med lite snällare styrgeometri. Instegsmodellerna har ofta det.

Tillbaka
Topp