Köpa snack bag

abstruse

Aktiv medlem
Köpa snack bag
Funderar på att skaffa mig en snack bag för att ha på landsvägsturer som är +20 mil. Verkar smidigt för att ha snabb och enkel tillgång till lite snacks/energi utan att behöva stanna under resans gång. (Jag vill inte ha snacks, godis, bars, etc i ryggfickorna.)

Har kikat på Fjällrävens Hoja Snack Bag, är det någon som äger denna och kan komma med ris och/eller ros?

Jag tycker den verkar intressant, även om priset är lite högre gentemot många konkurrenter.

Vad som oroar mig mest är att det ska bli skav på cykeln, men jag kanske oroar mig i onödan?

Köpa snack bag
Kan rekommendera

Har två st och kört mina på ett antal bikpackingturer under ett par år utan problem. Vet inte om fjällrävens väska har något unikt men du får två st av dessa och kan fylla dom med snacks till priset av en fjällräven.

Ja skaver kommer det att göra oavsett modell så tejpa kontaktpunkter är ett tips

Köpa snack bag
Är det tvunget att vara en sk snackbag?
För det finns ju också de sk toptube bags (mer aero, för de som bryr sig om sådant)

T.ex Zefal har lite olika varianter

samt xl

Köpa snack bag
Kan detta vara ett alternativ? Finns säkert på fler ställen än hos kineserna.
Har dock inte provat själv.
Har även funderat på en annan typ av styrväska för annat, men nu är frågeställningen specifikt om en snack bag och då helst en man provat själv, så man kan komma med ris och ros från egna erfarenheter.

Köpa snack bag
...eller beställ en med valfri färg och storlek.

Köpa snack bag
Äger inte en själv men denna kanske?
Tack för förslag. Tanken var ju dock att få förslag och synpunkter från de som äger Fjällrävens snack bag eller motsvarande alternativ från konkurrenter. Att googla kan jag göra själv, men vill ju få ris och ros från de som faktiskt äger en snack bag och har hands on experience. :)

Köpa snack bag
...eller beställ en med valfri färg och storlek.
Tack, men nu gällde ju frågan Fjällrävens eller alternativ till den och i så fall varför man ska välja något annat. Att föreslå en annan tillverkare men inte en specifik modell eller varför man ska välja den senare gör mig tyvärr inte mycket klokare. (?)

Köpa snack bag
Tack, men nu gällde ju frågan Fjällrävens eller alternativ till den och i så fall varför man ska välja något annat. Att föreslå en annan tillverkare men inte en specifik modell eller varför man ska välja den senare gör mig tyvärr inte mycket klokare. (?)
Sorry, då är mitt svar: välj en annan för att du kan färgmatcha bagen med dig, eller cykeln, eller en fin blomma.

Köpa snack bag
Okej.

Välj inte fjällräven för den är ful och för liten diameter så det känns som att du försöker gräva ut sista chipsen ur ett pringelsrör ifall du måste köpa dina handskar på vuxenavdelningen.

Köp THLP ifall du vill köpa något snyggare som är handgjort i stockholm och billigare.
Eller köp Revelate ifall du vill köpa något väl beprövat som dessutom har enhandstängning.

För användningsområdet du föreslår skulle jag annars kolla på en revelate magtank

Köpa snack bag
Okej.

Välj inte fjällräven för den är ful och för liten diameter så det känns som att du försöker gräva ut sista chipsen ur ett pringelsrör ifall du måste köpa dina handskar på vuxenavdelningen.

Köp THLP ifall du vill köpa något snyggare som är handgjort i stockholm och billigare.
Eller köp Revelate ifall du vill köpa något väl beprövat som dessutom har enhandstängning.

För användningsområdet du föreslår skulle jag annars kolla på en revelate magtank
Nu är det väl mer Ahlgrens bilar och typ Gott & Blandat som står på menyn.

Revelate ska kollas upp. dock vill jag inte ha väska som fästs ovanpå själva överröret, därav är det snack bag som gäller.

Köpa snack bag
P_20230811_094914~2.webp

Tyvärr svår att få tag i, men jag har två enkla från Decathlon som jag tycker fungerat toppen för enklare touring. De kostade väl 59 kr/st då för några få sedan, numera kostar de €7,99 men går ej att köpa i Sverige... Så i praktiken inte mycket till tips, annat än att det går att köpa klart billigare än Fjällrävens.

Köpa snack bag
9f940e63-ecf5-4092-bca4-be2e163d9568-1_all_10189.webp

Jag brukar ha vattenflaska i ena, det är skönt att ha den väldigt nära till hands när man kör fullastad cykel. I detta fallet körde jag en hel ramväska så ingen plats i ramen. Andra är lite flexibelt, provianterar man en öl eller läsk kan man parkera den där. Annars snacks eller annat gott. Saker man enkelt vill nå när man cyklar utan att öppna väskor. Meshfickorma är bra, handsprit, myggspray eller solkräm. En sked eller en fickkniv eller annat man inte vill rota efter.

Köpa snack bag
Visa bilaga 757542
Jag brukar ha vattenflaska i ena, det är skönt att ha den väldigt nära till hands när man kör fullastad cykel. I detta fallet körde jag en hel ramväska så ingen plats i ramen. Andra är lite flexibelt, provianterar man en öl eller läsk kan man parkera den där. Annars snacks eller annat gott. Saker man enkelt vill nå när man cyklar utan att öppna väskor. Meshfickorma är bra, handsprit, myggspray eller solkräm. En sked eller en fickkniv eller annat man inte vill rota efter.
Tack, bra input.

Köpa snack bag
Om jag inte är helt fel ute så har ju Fjällrävens Hoja-serie bara funnits på marknaden några veckor så hitta någon som har erfarenhet av just den är nog inte så lätt. Sen kanske det är samma produkt som Fjällräven/Specialized väskan men det vet jag ej. Bikepacking.com är normalt min första källa när jag söker info om sådana produkter, sannolikt finns inte Fjällrävenväskan där men man kan ju få en bra uppfattning om vad som funkar och inte om man läser lite olika recensioner: https://bikepacking.com/tag/bikepacking-stem-bags/

Köpa snack bag
Om jag inte är helt fel ute så har ju Fjällrävens Hoja-serie bara funnits på marknaden några veckor så hitta någon som har erfarenhet av just den är nog inte så lätt. Sen kanske det är samma produkt som Fjällräven/Specialized väskan men det vet jag ej. Bikepacking.com är normalt min första källa när jag söker info om sådana produkter, sannolikt finns inte Fjällrävenväskan där men man kan ju få en bra uppfattning om vad som funkar och inte om man läser lite olika recensioner: https://bikepacking.com/tag/bikepacking-stem-bags/
Är samma som gamla spec/fjällräven. Klämde på den "nya" versionen I helgen.

Edit: iaf kunde jag inte märka någon skillnad på någon av fjällräven bikepsckinggrejerna förutom att loggan var annorlunda

Köpa snack bag
Alltså varför ska du ha just fjällräven? Ett märke som lever på gamla meriter. Du har ju fått massa tips på andra märken som sysslar mer eller mindre enkom med cykelväskor.
Du kan få nåt bättre, tillverkat närmare dig och unikt om du väljer nåt annat.

Köpa snack bag
Visa bilaga 757534

Tyvärr svår att få tag i, men jag har två enkla från Decathlon som jag tycker fungerat toppen för enklare touring. De kostade väl 59 kr/st då för några få sedan, numera kostar de €7,99 men går ej att köpa i Sverige... Så i praktiken inte mycket till tips, annat än att det går att köpa klart billigare än Fjällrävens.
Har också Decathlons, tror inte man kan få mycket bättre ration, pris och funktion.

Köpa snack bag
Alltså varför ska du ha just fjällräven? Ett märke som lever på gamla meriter. Du har ju fått massa tips på andra märken som sysslar mer eller mindre enkom med cykelväskor.
Du kan få nåt bättre, tillverkat närmare dig och unikt om du väljer nåt annat.
Det måste jag absolut inte. Däremot måste det vara just en snack bag av den typen och ingen annan väska som fästs på andra ställen på cykeln.

Köpa snack bag
Du är förmodligen medveten om det men nämner det ändå. Man slår i knäna mot snack bags vid ståcykling, iaf jag skulle göra det. Har själv funderat på någon snack bar men inte blivit köp p.g.a. detta.

Tillbaka
Topp