Köpa Spurcycle ringklocka - var?

eketjall sa:
jonja sa:
Snygg design, men hur länge kommer plasthammaren att hålla? Ser man till deras diodlysen kan det finnas skäl till oro.
Och funkar den överhuvudtaget alls på vintern? De erfarenheter jag har av ringklockor med hammare som använder plastens elasticitet som fjäder säger mig att den troligtvis förblir relativt tyst under perioden nov-mar.

Tror du har rätt. Min senaste plasthammare (som följde med cykeln) höll 5 månader (vinter och kanske 200 pling). Förstår ärligt talat inte dem som envisas med den designen, om man inte ser klockan som en slitdel i samma grupp som kedja och kassett. Och vad skulle vitsen vara med det?

Ju längre jag har den ju mer förtjust blir jag. Har aldrig haft en klocka som rensar så bra framåt, på cg såväl som småvägar med folk som springer kors och tvärs.
Varför ska det behövas en kickstart för att skaka fram en vettig ringklocka? Det här hör ju till basfunktionalitet för alla utom rattnalle som rör sig där det finns fotgängare.

Har ett par stycken, inte i närheten av Spurs ljud. Fungerar ok på racern med dold montering. På pendlarhojen sitter den lite dåligt till, måste flytta handen från (det raka) styret, vilket inte är optimalt bland iphone-zombies och annat...

gandhi sa:
Knog har en Kickstarter på g som heter Oi. Diskret utseende.
Monterade en av mina på nya pendlaren som äntligen färdigställdes i helgen. Tyvärr är den snudd på helt värdelös och kommer bytas ut omgående. Om någon annan ändå känner att ni vill prova Knog Oi kan jag skänka bort mina, har en svart och en silver…

Senast ändrad:
Mayhem sa:
gandhi sa:
Monterade en av mina på nya pendlaren som äntligen färdigställdes i helgen. Tyvärr är den snudd på helt värdelös och kommer bytas ut omgående. Om någon annan ändå känner att ni vill prova Knog Oi kan jag skänka bort mina, har en svart och en silver…

Instämmer. Jag trodde att en bromskloss låg emot, eller att naven var torra, men det visade sig att knog inte funkar på asfalt för småvibrationer får min att "sjunga" med ett sjukt irriterande högfrekvent ljud.
Får sno frugans spurcycle å sätta på pendlaren så länge.

Mayhem sa:
gandhi sa:

Ifall du fortfarande har kvar dem så tar jag dem gärna.

Rockbros kostade typ 30$ när jag kollade nu också. Då blir det ju väldigt lätt att köpa original.

Verkar som jag fick tag på någon obskyr ebaylänk.
Går uppenbarligen att hitta mycket billigare.

Senast ändrad:
perzzon sa:
Rockbros kostade typ 30$ när jag kollade nu också. Då blir det ju väldigt lätt att köpa original.
Ojdå. Den kostade nog typ 8 när jag köpte mina.. som ju i och för sig funkar fint än. Eller gjorde senast jag använde dem men det var inte direkt igår.

rockbros går lös på 70kr på exv wish.

4klockor på div cyklar, alla fungerar fint efter två år.

Så 280 ist för 2800kr för ringklockor, även om jag önskar att jag hade haft pengar att lägga på orginalet istället

Köpte min Rockbros för typ 4 år sen via ebay för typ 8€ och fungerar strålande fortfarande....
rockbros.JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp