Köpa Vintercykel tips.

superbrat

Medlem
Köpa Vintercykel tips.
Efter sex års hemmajobb måste jag helt plötsligt ta mig till kontoret 5km bort. Har åkt buss och tunnelbana i två veckor men får totalt spel. Min vanliga cykel klarar inte dubbdäck så jag måste köpa en till. Nån som har ett bra tips på alternativ med skärmar och plats för dubbar. Har du något begagnat i storlek L, dra ett PM. Tack på förhand!

Köpa Vintercykel tips.
En vanlig cykel; stänkskärmar, navväxlad nexus och tillräcklig breda däck. Gärna navdynamo. Finns många såsom skeppshult, pelagiska, m.fl.

Senast ändrad:
Köpa Vintercykel tips.
Eller en "gammal" mtb. Finns oftast plats för skärmar och dubbdäck. Om du kan sänka dig till 26" är de dessutom nästan gratis. Och historiskt har det gått utmärkt att pendla på såna.

Köpa Vintercykel tips.
Eller en "gammal" mtb. Finns oftast plats för skärmar och dubbdäck. Om du kan sänka dig till 26" är de dessutom nästan gratis. Och historiskt har det gått utmärkt att pendla på såna.
+1! När jag bara hade kortare till jobbet körde jag en stel 26" inbred med single speed, skivbromsar, 700-hjul och ziptie-monterade stänkskärmar. Även bra för att dra cykelkärra med barn till badet. Den bästa "bara en cykel"-cykel jag haft.

Tillbaka
Topp