Köpa Wattbike...

Köpa Wattbike...
Tjenare!

Nyligen släpptes "WattBike Atom". Den ser helt sjukt nice ut och verkligen någonting jag skulle kunna tänka mig ha inför vintersäsongen.

Däremot så går den bara köpa i UK än så länge.

Jag kan köpa den från Sverige men då är det några brasklappar:

1. "Warranty is UK only purchase and shipping outside of the UK is at risk to yourself."

2. "We will not be honour the warranty if the bike is not in the UK, if you are able to ship back we would be able to provide warranty. This is due to all of our trained service engineers being based within the UK. We will be looking at replicating the UK infrastructure to other countries in due course but until then we cannot provide warranty."

3. "You will have to organise your own collection of the bike from our warehouse as this is a service which we are currently not offering on International orders."

Detta kan bli lite problematiskt of course. Vad tycker ni, är det värt huvudvärken ovan för att få hit en Wattbike Atom?

Köpa Wattbike...
Luzen sa:
Någon som provat Tomahawk? Vi har dem på lokala gymmet...

Jag har Tomahawk på jobbet. Bra Wattmätning. Inte helt nöjd med låsning för sadelhöjd. Känner att den sjunker en aning nu när den är lite sliten. Avser i första hand ledarcykeln som är den jag använder.

Köpa Wattbike...
Frågade Wattbike angående just det och här var deras svar:

The warranty will cover any issues you have when you receive the bike and have used it. This will not cover any issues caused by transport.

The warranty will be valid as long as the bike is located in the UK - if you do experience any issues with the bike outside of the UK you will have to organise for the bike to be delivered back to us for further inspection if it's still within the 2 year warranty period.

With regards to the delivery of the bike. You will need to organise for a courier to collect from our warehouse. We will have the bike ready for collection for you from our warehouse.

We are currently working on a 6 - 8 week lead time for delivery/collection from time of placing an order.

Men transport-företaget borde väl antagligen stå för kostnaderna om den skadas under transport?

Köpa Wattbike...
Hasse#7 sa:
Luzen sa:

Jag har Tomahawk på jobbet. Bra Wattmätning. Inte helt nöjd med låsning för sadelhöjd. Känner att den sjunker en aning nu när den är lite sliten. Avser i första hand ledarcykeln som är den jag använder.
Ang sadel har jag samma erfarenhet. Har du någon uppfattning om wattmätningen jämfört med andra Wattbike eller Monark?
Jag har kommit fram till att inbyggda FTP-testet visar glädjesiffror på de som gymmet har.

Köpa Wattbike...
Luzen sa:
Hasse#7 sa:
Luzen sa:

Ang sadel har jag samma erfarenhet. Har du någon uppfattning om wattmätningen jämfört med andra Wattbike eller Monark?
Jag har kommit fram till att inbyggda FTP-testet visar glädjesiffror på de som gymmet har.

Jag gjorde mitt FTP en gång med en instruktör som anlitas av Tomahawk, fick 3W/kg vilket känns ganska rimligt för mig. Varken bra eller dåligt. Instruktören är nationell elitcyklist dock ej absolut topp. Han sa att Wattmätaren är ganska exakt jämfört med de han har på sin cykel men att de visar fel när man kör tungt med låg kadens. Minns inte åt vilket håll felet låg.

Köpa Wattbike...
Blev det något köp?

Highstoney sa:
Tjenare!

Nyligen släpptes "WattBike Atom". Den ser helt sjukt nice ut och verkligen någonting jag skulle kunna tänka mig ha inför vintersäsongen.

Däremot så går den bara köpa i UK än så länge.

Jag kan köpa den från Sverige men då är det några brasklappar:

1. "Warranty is UK only purchase and shipping outside of the UK is at risk to yourself."

2. "We will not be honour the warranty if the bike is not in the UK, if you are able to ship back we would be able to provide warranty. This is due to all of our trained service engineers being based within the UK. We will be looking at replicating the UK infrastructure to other countries in due course but until then we cannot provide warranty."

3. "You will have to organise your own collection of the bike from our warehouse as this is a service which we are currently not offering on International orders."

Detta kan bli lite problematiskt of course. Vad tycker ni, är det värt huvudvärken ovan för att få hit en Wattbike Atom?

Köpa Wattbike...
Hasse#7 sa:
Wattbike är ju representerade på gym i Sverige. Verkar jobbigt att ta hem en själv.

Problemet är väll att de än så länge inte säljer atom utanför uk om jag inte minns fel. Man kan köpa direkt från dem men de sköter inga garanti grejer utanför uk eller hur det var. Därför frågan skulle jag tro

Köpa Wattbike...
Hej på er! Denna veckan öppnar försäljning av Wattbike Atom för alla kunder i Sverige. Leveransen kommer från Concept Träningsredskap i Jönköping men köpet görs online på www.wattbike.com. Hoppas att ni som har varit nyfikna tar chansen, vi är den första region utanför England som har möjlighet att köpa Atom med leverans och full garanti (för konsument bruk). At your service - Melker på Concept

Tillbaka
Topp