Köpa Wattmätare?

Damzix

Medlem
Köpa Wattmätare?
Går i tankarna på att köpa ett par Wattmätare SPD SL

1. Räcker det med enkelsidig eller ska man satsa på dubbel?

2. Vilka rekommenderar ni? Garmin Rally eller Faverio Assioma? För och nackdelar?

Har nämligen Garmin gps och Garmin radar

Eller ska man bara köpa vevarm?

Har shimano 105 Di2

Köpa Wattmätare?

1. Räcker det med enkelsidig eller ska man satsa på dubbel?

2. Vilka rekommenderar ni? Garmin Rally eller Faverio Assioma? För och nackdelar?

Har nämligen Garmin gps och Garmin radar

Eller ska man bara köpa vevarm?

Har shimano 105 Di2
Oavsett vilket märke så köp dubbel om det funkar ekonomiskt, då slipper du gissa....

Köpa Wattmätare?
Vilken av alla modeller rekommenderas?
Om du frågar mig så har jag Quarq vevparti på 2 cyklar, Segyi(tror jag) vevpartimätning på mtbn och dessutom ett par Assioma duo som reserv/res/kalibrering av dom andra- pedaler.
Jag tror att det mesta funkar men skulle inte köpa ngt bara för att det är billigt.
Jag skulle heller inte snöa in på spd-sl, själv bytte jag plattform till Look just för att hs större möjlighet att ex låna pedaler(har hänt) om man hyr cykel osv...

Köpa Wattmätare?
Shimanos egna powermeter är kass. Så ska du ha det skulle jag kika på 4iiii. Favero Assioma Pro RS duo är bra. Kör själv med Wahoo Speedplay Power Duo.

Köpa Wattmätare?
Köpa Wattmätare?
motsvarande favero får du för 840 euro direkt från Favero.
Är det inte avancerat att byta emellan? Massa packningar etc? Såg att Garmin är bara en skruv och sen flytta över

Köpa Wattmätare?
Jag gjorde lite tvärt om och köpte en Stages vev med rätt längd som jag hittade på k&s. Visst, dubbelsidig är bättre men för 2 papp är jag väldigt nöjd med vad jag får för data och enligt min tacx neo 2t skiljer det bara 1-2% mellan vä och hö för mig så 🙂 (jag har inget avancerat träningsupplägg heller utan det är mest kul att se effekten på ett ungefär).

Köpa Wattmätare?
IMG_3067.webp

IMG_3063.webp

IMG_3064.webp

Du byter bara spindel genom att lossa på skruven till vänster

Köpa Wattmätare?
Som flera andra redan har skrivit:
Vill du ha effektmätarpedaler får du mer för pengarna om du köper ngn Favero Assioma Pro modell jmf med Garmin
Har du sett den här annonsen?
(Den vanliga brasklappen: Inte min annons, jag vet öht inte vem säljaren är)

Köpa Wattmätare?
Favero Assioma funkar riktigt, riktigt bra.

Garmin Rally har jag ingen erfarenhet av, men tveksam erfarenhet av Garmin Vector så jag skulle undvika Garmins effektmätare bara pga det (ja, jag är långsint).

Köpa Wattmätare?
Jag gjorde lite tvärt om och köpte en Stages vev med rätt längd som jag hittade på k&s.
En nackdel med effektmätarpod på vänstervevarm är att den behöver plats
Bilden nedan hittade jag när jag googlade
new-crank-clearance-FLIPPED-1.png

Det kan säkert skilja en eller några mm mellan olika märken och modeller

Men med det sagt så är en fördel för den som har Shimano vevparti att vänster vevarm funkar på väldigt många av de senaste årens modeller, tex;
105, Ultegra, Dura-Ace och GRX och kanske även för MTB-vevpartier (jag har ingen aning)?

Köpa Wattmätare?
Som flera andra redan har skrivit:
Vill du ha effektmätarpedaler får du mer för pengarna om du köper ngn Favero Assioma Pro modell jmf med Garmin
Har du sett den här annonsen?
(Den vanliga brasklappen: Inte min annons, jag vet öht inte vem säljaren är)
1000kr över priset på Black Friday.

Köpa Wattmätare?
Det är ju enbart vänster SPD-pedalkropp, helt utan axel
Vill du byta från SPD-SL => SPD behöver du både vänster och höger SPD-pedalkropp

Om jag skulle köpa PRO rs-2 för att kunna köra dom andra på min gravel?
Du kan köpa Favero Assioma PRO RS-2 några SEK billigare här

Köpa Wattmätare?
Det är ju enbart vänster SPD-pedalkropp, helt utan axel
Vill du byta från SPD-SL => SPD behöver du både vänster och höger SPD-pedalkropp

Du kan köpa Favero Assioma PRO RS-2 några SEK billigare här
Vad står Danska Kronan i för kurs mot den svenska kronan.

Köpa Wattmätare?
Vilken är din källa till det påståendet?
För enl Prisjakt var lägsta priset under hela svarta veckan, hela: 7.769SEK
Ta och kolla på valuta kursen i stället så blir dom dyrare eller gör ett prov köp då det du att du betalar i Dansk krona jag har testat det i november 2025.
Mina köpte jag direkt från Favero till billigare pris än prisjakt fantasi priser.

Köpa Wattmätare?
Så jag behöver bara den här? Vänster och höger? https://www.tcmcykel.se/p/pedaler-1...oma-pro-mx-left-pedal-body-pedalkropp-vanster

Om jag skulle köpa PRO rs-2 för att kunna köra dom andra på min gravel?
Ja, du behöver bara ett set med kompletta kraftmätarpedaler och sen ett set pedalbodys och så kan du switcha mellan SPD och SPD-SL. Det låter kanske mer praktiskt i teorin än i verkligheten dock. Kan inte se mig själv stå och byta pedaler varje gång jag ska byta cykel. Det är väl mer tänkt för folk som helt går över från SPD till SPD-SL och vice versa.

Köpa Wattmätare?
motsvarande favero får du för 840 euro direkt från Favero.
lägsta pris jag hittar är på Bike discount 780 + 10 € i frakt (spd +spd-sl m dubbla sensorer)
I Danmark verkar de vara slutsålda

Tillbaka
Topp