Köphjälp Mtb

Köphjälp Mtb
Notera att det står olika gafflar i texten och i specifikationen. Judy på ena stället och Recon på andra.
/David
Det var Judy
Judy.jpg
Judy.jpg

Köphjälp Mtb
Jag lånar också tråden lite.. Tänkt köpa min första mtb i dessa corona tider. Har efter en stunds rekande kommit fram till dessa 2 som ligger ungefär i samma prisklass
Canyon Grand Canyon AL SL 8.0
och
Trek x Caliber 6

Har ingen direkt koll på komponenter osv men hur mycket skiljer de sig på framdämparna? Foxen har ju 120mm kontra treks 100mm är de något man bör stirra sig blint på? Eller äre bara en smaksak?
Kommer mest cykla grusväg och en del stig..
Är 190cm lång och väger ca 85kg så jag har tänkt mig en large av canyon eller en XL av trek? Känns som om canyonen är större i storlek? Dock är ju canyonen slut i lager och trek finns hemma. Bör jag vänta på att canyonen kommer i lager? Tycker den verkar vara riktigt trevlig rent allmänt!

Köphjälp Mtb
Canyon är bättre komponentmässigt. Om du kommer beställa båda på nätet spelar det ingen roll. Om du vill ha tryggheten av att kunna få hjälp i butik så skulle jag välja Trek.

Köphjälp Mtb
Har ingen Trek återförsäljare i närheten så tanken är att köpa över nätet. Hur ska man tänka kring storlek?
Är osäker kring Large eller XL är valet bättre att ta en storlek större än en för liten? Har ju ingen möjlighet att provcykla. Eller ska man ta en mindre?

Köphjälp Mtb
Har ingen Trek återförsäljare i närheten så tanken är att köpa över nätet. Hur ska man tänka kring storlek?
Är osäker kring Large eller XL är valet bättre att ta en storlek större än en för liten? Har ju ingen möjlighet att provcykla. Eller ska man ta en mindre?

Då kan du ju lika gärna gå på Canyon. Har ingen koll på deras storlekar. Trek upplever jag som små, så där är det nog bättre att gå upp än ner.

Tillbaka
Topp