Köping 1000 18/7

Köping 1000 18/7
Bild från trakterna jswg befinner sig i. Kan det månne finnas hjortron (troligen inte mogna dock)!?
Capture.PNG

Köping 1000 18/7
Bra cyklat, Jonas!

Vid 43 mil, 35 km kvar till Lofsdalen, ville Martin ex-TCR Nilsson öka farten, skippa onödiga mat- och sovpauser och köra själv. .Jag passade på att tacka för mig men genom att lägga mig sist, och ensam. Det var och är en del saker som inte var med mig som de borde.

Motvinden har satt in nu och lär hålla i sig hela vägen.

Stämpling Lofsdalen 15.10.

Köping 1000 18/7
Äter pizza i Sveg.

Har varit trött hela dagen så jag lyxar till det med inomhusboende i Linsell om 3 mil. Ska försöka starta tidigt imorgon så jag provianterar i Sveg eftersom det inte lär vara något öppet innan Särna.

Köping 1000 18/7
Särna 19.40. Sammanstrålade med Benjamin och Ulf så nu äter vi tillsammans. De ska sova i en stuga oå campingen och räknar med att sova senare. Någonstans.

Köping 1000 18/7
Nej, hans nya är mintgrön (men ej italiensk) och har en riktig kassett, dock fortfarande bara en klinga fram. Det behövs, Peter har ju hittat typ alla backar i Västmanland, Dalarna, Jämtland, Värmland och Värmland. Sedan ett streck genom alla och färdigt är rundan. Krävande!!!

Köping 1000 18/7
siebengang sa:
Nej, hans nya är mintgrön (men ej italiensk) och har en riktig kassett, dock fortfarande bara en klinga fram. Det behövs, Peter har ju hittat typ alla backar i Västmanland, Dalarna, Jämtland, Värmland och Värmland. Sedan ett streck genom alla och färdigt är rundan. Krävande!!!

Visst är det härligt med backar!

Köping 1000 18/7
siebengang sa:

Utom i Rättvik då där han missade Vidablick. Kan det tänkas att han tyckte den backenvar lite tam så tidigt in på rundan?

Senast ändrad:
Köping 1000 18/7
jonas-ni sa:
siebengang sa:

Utom i Rättvik då där han missade Vidablick. Kan det tänkas att han tyckte den backen var lite tam så tidigt in på rundan?

Köping 1000 18/7
Kämpa på.

Kom av någon anledning att tänka på denna sångtext:

Why worry
There should be laughter after pain
There should be sunshine after rain
These things have always been the same
So why worry now
Why worry now

Köping 1000 18/7
Sitter i Rörbäcksnäs och väntar på Peter och Ulf. Peter punkade i vägbygget vid nya Sälen-flygplatsen. Jag låg lite före de två, gjorde en liten avstickare och passade på att pinka på grannarnas tomt, se bild.

För övrigt kan vi rapportera att det finns kaffe tidigt på morgonen på ett av Sälsäterns många hotell, gott och helt gratis den här gången!

Bilagor

• 97FCBFD6-E46B-4194-A629-C579FCB8CD7A.jpeg
    97FCBFD6-E46B-4194-A629-C579FCB8CD7A.jpeg
    402.6 KB · Besök: 229
Köping 1000 18/7
Sammanstrålade och mätta igen, men nu är det punka på andra hjulet för Peter... Vi körde de första 30 på drygt 12 timmar och 60 på 38,5. Om vi fortsätter på samma sätt blir det svårt att hålla maxtiden ;-)

Bilagor

• C6C9AD15-A4B0-4555-9729-BEECB649DB9A.jpeg
    C6C9AD15-A4B0-4555-9729-BEECB649DB9A.jpeg
    369.2 KB · Besök: 124
Köping 1000 18/7
Han fantiserar på att bryta och ta nästa flyg hem från nya Sälen-flygplatsen. Den öppnar i december; borde räcka för att leda cykeln dit i den farten vi kör på just nu ;-)

Köping 1000 18/7
Ha ha! Tittade hastigt på bilden innan jag läste texten och min hjärna tolkade det direkt som ngn karateövning att slå av ribban.

Köping 1000 18/7
Jag vet inte om RideWithGPS höjddata stämmer, men om det gör det, är detta aldeles för backigt för ett brevetlopp av normalgrad.

En Superrandonné är på 600 km och 10.000 höjdmeter. För den kombination får man 60 timmar som maxtid istället för det vanliga 40 timmar.

http://www.audax-club-parisien.com/EN/422 - Rules Super Randonnée.html

Om vi tittar på 600 km av den här banan hamnar vi på 17.645 höjdmeter, dvs, väsentligt mer, mycket mer än det som krävs för en Superrandonée. Stämmer det med data från RideWithGPS?

Bilagor

• Firefox_Screenshot_2019-07-20T13-17-07.661Z.png
    Firefox_Screenshot_2019-07-20T13-17-07.661Z.png
    58.9 KB · Besök: 106
Tillbaka
Topp