koppla ihop barn och vuxencykel

Peter E

Aktiv medlem
Såg en grej som förband en barncykel med en vuxencykel. Ett rör fäst i ena änden i sadelstolpen på stora hojen och i andra änden i headtuben på barnhojen. Framhjulet på barnhojen nuddade inte marken. Båda hojarna var valiga standarthojar. Resultatet var liksom en tandem med tre hjul.

Nån som vet vad jag försöker beskriva ?

Vad heter produkten och var köper man den ?

Nån som provat och i så fall hur funkar den ?

mindes den inte som så klumpig.

Min tanke var att han skulle hoja själv och ha möjligheten att bli bogserad när han blivt trött, så påhängscykel är inte aktuellt

Tråden har några år på nacken nu och jag undrar om det blev något inköp och om det finns någon som har ett omdöme att lämna eller tips på någon liknande konstruktion.

Jag funderade över saken i höstas o bestämde mig för att bygga själv. Något som, i likhet med oändligt mycket annat, inte blivit gjort än.
(Jag har inte: byggt en longbike, inte en tallbike, inte en cykelkärra. Har inte byggt min säng som jag vill ha den. Inte lagat skåpet jag byggde över soffan o sen stoppade mycket saker i. Inte skaffat komplett juste campingutrustning. Inte bytt dörrar på möbeln jag byggde till balkongen. Inte fixat körkort. Till exempel.)
Men jag har tillgång till mycket skrot o tänkte bygga som i denna tråd:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1718930/1719468

Tillbaka
Topp