Koppla ihop ett "pakethållarbatteri" med en BB01, går det?

SåsenFrÅsen

Aktiv medlem
Hej, jag står i startgroparna att köpa ett BB01 och koppla ihop med batteriet som blev kvar från en stulen cykel (Babboe Curve bakhjulsmotor). Har tittat på det här kittet, räcker det då att jag hittar en pakethållare med batterienhet och sen listar ut vilken styrenhet jag behöver?

Om svaret är ja, hur listar jag ut vilken styrenhet jag behöver emellan?

Tack på förhand!!

Om batteriet inte är nåt jäkla märkesbatteri med drm-skit på så ska det räcka med att bar löda ihop tåtarna mellan motor och batteri, sen plinga ock köra

Jag förstår inte riktigt vad du menar med styrenhet men allt du behöver ska finnas med i bafang kitet (har aldrig byggt med det annars men de brukar komma med allt utom batteri). Har du inte batterihållare behöver du det, laddare har du.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med styrenhet men allt du behöver ska finnas med i bafang kitet (har aldrig byggt med det annars men de brukar komma med allt utom batteri). Har du inte batterihållare behöver du det, laddare har du.
På cyklar med batteriet bak brukar det sitta en styrenhet vid batteriet men den sitter inbyggd i motorn på mittmotorn från Bafang.

Batbike skriver på sin sida om bb01:
Systemet fungerar med 36V batterier som kan ge 15A.
Om du lyckas är jag otroligt sugen på att byta till mittmotor på vår lastcykel med samma batteri.

Senast ändrad:
På cyklar med batteriet bak brukar det sitta en styrenhet vid batteriet men den sitter inbyggd i motorn på mittmotorn från Bafang.

Batbike skriver på sin sida om bb01:

Om du lyckas är jag otroligt sugen på att byta till mittmotor på vår lastcykel med samma batteri.
Jag är nöjd med Tongshen'nen på min lastcykel annars. Bra mittmotor

Tillbaka
Topp