[Köpråd] 27.5" MTB Hardtail under 10k

MitchRapp skrev:
-------------------------------------------------------
> Riktigt fin budget hoj. Klicka hem en fölrtusan.
> Jag hade impulsköpt en om det funnits i
> 20...jävla tur att det inte finns. behöver
> verkligen inte fler cyklar.

Vem fasen behövde det?
Men n+1 är vad som gäller.
Fasen, det börjar bli fullt i garaget nu ;-)

Då var det klart!

Läste att man kan retunera webbordrar direkt till ett varuhus om man inte är nöjd, så jag ska hålla Large-cykeln, oöppnad, och så fort de får in en Medium i butiken, så åker jag in och byter. Då har jag iaf tagit del av erbjudandet!

Tegheim83 skrev:
-------------------------------------------------------
> Då var det klart!
>
> Läste att man kan retunera webbordrar direkt till
> ett varuhus om man inte är nöjd, så jag ska
> hålla Large-cykeln, oöppnad, och så fort de
> får in en Medium i butiken, så åker jag in och
> byter. Då har jag iaf tagit del av erbjudandet!

Smart:-))

Letar också cykel och har kollat mest efter beggad 29a men 27,5 kanske kan va nåt för det priset:) Vet ni hur länge erbjudandet gäller?

Erbjudandet gäller till söndag skriver XXL själva och svarade samma när jag pratade med dem. Det här är en återkommande produkt, så de kör driver då och då vad det verkar.

Var och hökade en Lite idag :) Har provcyklat den ikväll och är grymt nöjd, nu e jag ju nybörjare men den kändes grym iaf :) Det enda jag kan klaga på e väl växeljusteringen dom gjorde i Helsingborg, men det går ju att fixa till, den rasslar lite på högsta växel.

Idag fick jag mail om att leveransen är påväg! ?

Nån av er andra som fått sin White?

Nu finns de inte ens att läsa om på XXL-s sida längre.

Nu är den här! Som tidigare nämnts utan pedaler.

Bilagor

• 20150729_111952.jpg
    20150729_111952.jpg
    64.2 KB · Besök: 20
Min har stått i vardagsrummet några dagar i sin kartong. Var själv på Öland när den kom.
Har bara lyft upp den ur lådan idag, orkar inte montera. Får bli i morgon :)

Jag åkte och köpte pedaler och har kört en liten asfaltsrunda på 8km :-)
Large-ramen kommer nog funka. Får höja sadeln ca 25mm från botten. Ganska lång sadelstolpe.
Sen la jag om shimsen så styret hamnar längst ner. Kommer troligtvis byta styrstam till en 50-60mm istället för den 100mm som sitter där.
Av ren nyfikenhet skulle det varit kul att prova en Medium, men det man inte vet har man kanske inte ont av :-)

Nu har XXL fyllt på lagren. Alla ramstorlekar utom S finns i webbshopen.
Nu kostar cykeln 6499:- vilket troligen är deras ordinarie även om rek-priset är 9999:-.

Har nu varit ute och kört 20km grusvägsrally med nya hojen (vilket jag mestadels använder min mtb:s till)
Lite segare/tyngre igångkörning vill jag nog påstå än på min Pro. 1 kg tyngre, undrar om inte det kilot sitter tillmestadels i/på hjulen. Något hårdare växlingar, men gjorde jobbet klanderfritt. Bromsarna tog inte mkt i början men det rättade till sej efterhand. Behövde nog lite inkörning.
Helt ok hoj för pengen.

4999kr på rean: Finns nog inte många som är bättre till det priset. Fynd!

6499kr dagens reapris. Fortfarande ett bra köp.

9999kr ordinarie pris. Nä, här får man nog en bättre hoj från Canyon, Rose eller Radon för den pengen.

Hur stor är skillnaden mellan White XC 275 Pro och Lite, när man sitter i sadeln, inte när man internetcyklar?

En kamrat småstressade mig i lördagskväll så jag anmälde mig till CV...cykelbudgeten är egentligen överskriden för i år flera gånger om men det jag har att välja på är en helstel dyngslut stålmtb eller Divergen... Whiten XC 275 ser ju ändå ut att vara hyfsad cykel för ganska rimliga pengar...hoppas bara det kommer någon kampanj snart igen.

Jag köpte ju en White XC275LITE-15, som har samma komponenter som tex en Canon Al 5.9, och kostade mig 4990kr.
Helnöjd efter snart 70mil.

Men White XC275Lite -16 versionen har tappat rejält komponentmässigt, och kostar i nuläget 5990kr.
Blir nästan upprörd va dåliga prylar det sitter på den jämfört med våra -15.

Finns det andra komponentstarka cyklar för 5-6k? Kollegan var sugen på en billig cykel. Och nu känns inte White som ett alternativ längre tyvärr.

Tillbaka
Topp