Köpråd 27.5+ prisvärd Scott?

Att få 30-35% på en fjolårscykel på rea är väl inte helt ovanligt? :D

Som du säger, det kommer ju en ny spark... Och cyklister är fåfänga.

Jag skulle helt klart ta årsmodell 2016. Anta att du säljer den om ett par år. Jag tror inte att begagnatpriserna skiljer sig särskilt mycket mellan de två då. Blir ganska rejäl värdeminskning på en 2017 då.
Dessutom slipper du vänta så länge.

Tror du kanske får räkna med att lägga lite mer på en konvertering, 2k+. Den värsta faktorn är väl det där med att vänta till mars.. Har ändå har lite större påverkan på beg priset sen också iom den nya designen.

Gah, alla dessa beslut. Jag har snöat in på 27.5+ och då verkar detta vara det mest prisvärda alternativet som jag sett..? Att de skall ha så jäkla mycket betalt bara för det är lite större däck.
Undrar hur mycket upplevelsen skiljer mellan Genius och nya Spark. Om mitt knä håller så skulle jag gärna vilja prova på något långlopp och då kanske Sparken vore bättre. Ett extra hjulpar i 29 tum så borde inte cykeln behöva göra bort sig i alla fall.
Merlin tar 3300 spänn för en komplett SLX växelgrupp, ink vevparti, exkl bromsar. Och 1300 borde man väl lätt få för en ny 2x10 SLX grupp inkl vevparti? Egentligen skulle jag nog vilja ha SRAM men det får jag väl leva med i så fall.

Tillbaka
Topp