Köpråd 29 :-)

jocceD

Ny medlem
För en 45 årig man utan flås som vill börja rulla på lite stigar.
För tung, dags att skaffa lite flås på ett roliogare sätt än att jogga.
vill ha en billig cykel då jag ändå inte vet hur biten man blir, skulle egentligen köpa en hybrid så man kan cykla lite asfalt med, men det kanske inte funkar i skogen.

Funtar på nått sånt här

http://www.lannasport.se/sv/articles/2.2946.116662/nishiki-bigfoot-cascade

Budget inte över 8k helst billigar, vill köpa i butik för garanti Bor i uppsala) mm

Tar gärna emot bra tips

Jag tycker att det ser ut som ett bra val givet det du beskriver. Undvik skogshybrider då de, som du konstaterar, funkar ganska visset i skogen. En 29:er funkar precis lika bra som en hybrid, pendlar själv på cykelväg 15km enkel väg varje dag. Pumpar bara däcken lite hårdare då.
Att tänka på, enligt mig:
Hydraliska bromsar, det har denna hoj.
En ok växel, det tycker jag att Deore är.
Om du ska pendla på vinntern kan det vara bra med fast monterade skärmar. Komla därför om ramen har fästen för sådana.

Sedan är det bara till att tuta och köra. Är du på väskusten och vill cykla ska du kika in halmstadmtb.se

/Marcus

Fast Nishikin på Länna såg lite bättre specad ut. Rock Shox-gaffel (även en enklare modell) är att föredra framför Bianchins Suntour och Shimanobromsar känns lite roligare än Tektro som sitter på Bianchin.

Å andra sidan kanske det är värt något att handla i Uppsala istället för Haninge.

/Johan

Tillbaka
Topp