Köpråd aerodynamisk cykelhjälm?

Björne2

Medlem
Någon som kan hjälpa mig att hitta en aerodynamisk och passande cykelhjälm? Den jag har nu heter Etto Zero och den köpte jag på XXL för 149 kr. Storleken är M/L men den sitter inte så bra. Den är både för stor och för trång samtidigt kan man säga. Dessutom känns det som om den fångar mycket luft.

Min budget är cirka 700 kr.

För den budgeten skulle jag rekommendera dig att kika på met strale. Det är en comact semiaerohjälm. Enligt min upplevelse väldigt sval hjälm trots att den inte ser ut så kanske.
En mycket bra hjälm för ett resonabelt pris.
Om du vill veta mer så finns det recensioner på bikeradar och road.cc.

För den budgeten skulle jag rekommendera dig att kika på met strale. Det är en comact semiaerohjälm. Enligt min upplevelse väldigt sval hjälm trots att den inte ser ut så kanske.
En mycket bra hjälm för ett resonabelt pris.
Om du vill veta mer så finns det recensioner på bikeradar och road.cc.

Instämmer. Köpte min i somras och är helnöjd. Hade ungefär samma krav som TS. Aerodynamisk, prisvärd, samt en passform gjord för ägghuvuden. (Fast den passar nog andra typer också).

Jag orkade inte beställa på internet så jag köpte en hjälm som hette Van Rysel istället för 600 kr. Kanske inte världens mest aerodynamiska men väldigt lätt och otroligt skön passform! Mycket bättre än min gamla skräphjälm.

Tillbaka
Topp