[Köpråd] Bästa trådlösa hörlurar för cykling?
Nu när man blivit av med hörlursingången på luren är det väl dags att skaffa ett par bra Bluetooth-lurar som funkar bra för cykling (och, gud förbjude, löpning). Skönt o slippa en sladd som är i vägen för det mesta också tänker jag. Och nej brukar inte använda det så ofta då jag oftast föredrar ljudet från naturen, men ibland när man bara ska nöta sig igenom en slinga är det grymt nice med lite musik som dämpar misären. Mina främsta krav är:
1. Så bra ljud som möjligt med förutsättningarna
Är petig här. Ska vara hyfsat neutralt ljud men kan acceptera liiite överbetoning på bas med tanke på att de kommer användas till mycket bastung musik för träningsmotivation. Men får inte bli muffligt ljud. Är ingen fan av t.ex. Bose pga att de populistiskt förstärker basen i sina lurar för att oinvigda ska då tycker att det är "bra tryck" i ljudet.
2. Helst öppna lurar så man hör omgivningen lite
Vill ju inte vara helt avskärmad när man är ute. Detta ställer ju dock till det en del för förutsättningarna gällande ljudkvalitet. Finns det öht in-ear-lurar som är öppna som levererar ok ljud?
3. Får gärna kosta
Lurar brukar ge väldigt mycket ljud för pengarna i förhållande till hemma-sterpa, så har inga problem att betala några tusen om man får kvalle.
Nån som har något bra idag eller hört om några bra?
1. Så bra ljud som möjligt med förutsättningarna
Är petig här. Ska vara hyfsat neutralt ljud men kan acceptera liiite överbetoning på bas med tanke på att de kommer användas till mycket bastung musik för träningsmotivation. Men får inte bli muffligt ljud. Är ingen fan av t.ex. Bose pga att de populistiskt förstärker basen i sina lurar för att oinvigda ska då tycker att det är "bra tryck" i ljudet.
2. Helst öppna lurar så man hör omgivningen lite
Vill ju inte vara helt avskärmad när man är ute. Detta ställer ju dock till det en del för förutsättningarna gällande ljudkvalitet. Finns det öht in-ear-lurar som är öppna som levererar ok ljud?
3. Får gärna kosta
Lurar brukar ge väldigt mycket ljud för pengarna i förhållande till hemma-sterpa, så har inga problem att betala några tusen om man får kvalle.
Nån som har något bra idag eller hört om några bra?
Senast ändrad: