Köpråd CX, Scott Speedster CX 20 vs Cannondale CAADX Tiagra

Hej!

Jag tänkte köpa en cyklocross, och hittat dessa två till bra pris från UK.

Scott Speedster CX 20 - 700 pund
Cannondale CAADX Tiagra - 680 pund

Spec-mässigt är de väldigt lika. Estetiskt lutar jag åt Scott, som dessutom har intern vajerdragning.
Det verkar som att Cannondale väger lite mindre än Scott. 10,7 vs 10,4 kg. Ingen avgörande sak för mig.

Har inte hittat någon recension av Scott, men väldigt mycket gott skrivet om Cannondale. Klurigt...

Har jag missat någon viktig aspekt? Har ni erfarenheter av nån av hojarna? Eller har jag missat nåt alternativ som ligger i samma prisklass.

Nu har jag lite dålig koll på scotten med dom andra som jag kollat på i typ samma pris klass så är det framför allt kolfibergaffel på cannondale många andra har Alu gaffel vilket jag inte gillar sedan är cannondale Alu ram väldigt bra samt att geometrin är fortfarande ganska racig som jag gillar
Annars har ju GT grade fått väldigt mycket possetiva kommentarer

Det blev en Scott speedster CX 20. Det blev utseendet som fällde avgörandet i slutändan. 8500 inkl frakt. westbrookcycles.co.uk svarade snabbt på frågor, och fixar så att bromsarna sitter rätt (fram-vänster, bak-höger). Så om resten av processen flyter på så kan jag varmt rekommendera dem.

Tillbaka
Topp