Köpråd Enduro

Köpråd Enduro
Någon som har input på NS Bike define 160 AL?
Ännu ett av alla bolag som har problem. Bra och prisvärda cyklar men frågan är hur länge företaget finns kvar.

"Poland-based company 7Anna, the parent of NS Bikes, Rondo, Octane One, and Creme Cycles, has officially filed for bankruptcy. The filing was confirmed on August 18, 2025, and follows a turbulent stretch for the company, which has faced financial strain due to supplier issues, client bankruptcies, and other setbacks."

Köpråd Enduro
Köp en canyon så blir du nöjd , jag kör själv 2024 strive och är nöjd och har polare som köpt den nya spectralen och är toknöjda.

Canyon är ett stort bolag med bra support med .

Köpråd Enduro
Hojar varken spec, trek eller cannondale. Senaste specialized jag köpte var en bighit 26/24 mullet😜 …och det var rea samt tax-free och jag var fattigstudent.
Har själv sett 2 nya torque ramar spricka. Tydligen väldigt vanligt och den ska ju tåla lite…

Senast ändrad:
Köpråd Enduro
Känslan är att Canyon tömmer sina lager av cyklar hela tiden medan det ofta går att hitta äldre modeller av Specialized, Trek och Cannondale ute bland handlarna.
Canyon kör ju direkt till kund och har ofta kampanjer för att få ut sina cyklar snabbt, medan märken som Specialized, Trek och Cannondale säljs via butiker som brukar sitta kvar med äldre modeller lite längre.

Det är nog mest för att Canyon säljer direkt till kund och inte via butiker. Då syns det mera när dom säljer cyklar än andra märken som säljs i butik och kanske upplevs som att dom rensar sitt lager.

Tillbaka
Topp