Köpråd fälg 29er Actionsports

Cwarren79

Medlem
god morgon!! håller på och väljer komponentertill hjul bygge och undrar vid ni skulle föredra:
Det står mellan dt Swiss 30 mm inne mått
http://www.actionsports.de/dt-swiss...-black-or-red-dt-pro-lock-nipples-16583?c=325
Eller ryde Edge 28 mm inne mått
http://www.actionsports.de/ryde-edge-28-os-black-29er-12584?c=325

Vilken skulle ni välja? Vilken håller bäst? Och vilken är bäst om jag ska köra slanglöst?

Sido fråga, vilken tejp ska man välja för tubless, och hur brett ska det vara till 28-30 mm inne mått?

Tack för hjälpen!

Jag valde swiss fälgen. Dock kom de hem igår, så kan inte riktigt uttala mig om de är bra eller ej.
De är sjukt snygga dock :P

marr sa:
Jag valde swiss fälgen. Dock kom de hem igår, så kan inte riktigt uttala mig om de är bra eller ej.
De är sjukt snygga dock :P
Hej marr vad roligt! Har wtb i19 nu på min nya ht och det är hopplöst. Fick snakebite direkt. Ska du köra slanglöst? Vad kör du för tejp isf? Måste man köpa dt Swiss PRO lock nipples?

Jag köpte hjul i deras konfigurator, så jag valde såklart prolock nipplarna.

Jag ska först o främst köra slang ett tag nu i början, sen får de bli tubeless. Ska tejpa upp dem nu idag med 29mm tejp för att se hur det blir dock.

Gick kanin att tejpa upp med funworks 29mm tejp förresten. Kändes lagom. Vet dock inte hur noga man måste vara vid tubeless? Måste den ligga kloss i kanterna mot fälgen?

Jag har kört med stans 25mm tejp på mina sen jag köpte dom och det håller fortfarande.
Så det skall inte behöva vara kloss mot kanterna om du är noga när du tejpar.

/Niklas

Xm481 med 29mm tejp.
DSC_2260.jpg

Det ser ut som om tejpen hänger i luften över fälgbotten. Om du inte har gjort det,så pumpa upp däcket med en slang monterad till max tryck för däck o fälg o låt stå över natten.

C-dale sa:
Det ser ut som om tejpen hänger i luften över fälgbotten. Om du inte har gjort det,så pumpa upp däcket med en slang monterad till max tryck för däck o fälg o låt stå över natten.

Har tryckt ner så mycket jag kunde, nu står det med däck och slang pumpat till en 2,5 bar ungefär.

marr sa:
C-dale sa:

Har tryckt ner så mycket jag kunde, nu står det med däck och slang pumpat till en 2,5 bar ungefär.

Den där funworkstejpen är inte direkt medgörlig. Den gör sej nog bäst på rydefälgar som ju ändå är närapå helt plana i botten. Notubes tejp är lite lättare att trycka ner har jag för mej.

Cannondale jekyl 1000 sa:
marr sa:
C-dale sa:

Den där funworkstejpen är inte direkt medgörlig. Den gör sej nog bäst på rydefälgar som ju ändå är närapå helt plana i botten. Notubes tejp är lite lättare att trycka ner har jag för mej.

Får se hur det ser ut om nån dag.

Tillbaka
Topp