Köpråd, ge mig råd (helstel alternativt ht ss)
Har sålt av massa grejer och min gruscykel och därmed gjort plats för en "ny" cykel. Den ska funka till allt men inte vara bäst på något, och den ska vara löjligt billig. den ska f primärt funka som vardagscykel till och från lekparken, till stan, cykla till pumptrack tillsammans med minstingen, någon enstaka stökig stigcykel-tur i hellas osv osv, Jag har en ordentlig pendlarcykel med skärmar och växlar så det behöver min nya cykel inte utsättas för.. Jag tänker mig en billig ht typ trek marlin, scott scale, trek rosco eller liknande men kan inte riktigt bestäma mig för vad jag borde kika efter. Vore kul med helstel single speed men finns den en funkis gaffel på cykeln så kan den ju lika gärna sitta kvar, dropper blir överflödigt då jag planerar att stå-cykla mestadels.
Så vilka cyklar utöver nämda ovan borde jag kika efter? Orbea alma?
Har ett shysst 29" hjulset liggandes (boost) men ser ut att vara dåligt med snuskigt billiga HTs med boost, eller så har jag bara missat dessa, vilken modell bör jag kika på om 29" och boost är ett måste?
Så vilka cyklar utöver nämda ovan borde jag kika efter? Orbea alma?
Har ett shysst 29" hjulset liggandes (boost) men ser ut att vara dåligt med snuskigt billiga HTs med boost, eller så har jag bara missat dessa, vilken modell bör jag kika på om 29" och boost är ett måste?