Köpråd Gravel/Adventure för pendling

nivv

Medlem
Tjenixen!

Troligen har detta ämne avhandlats i diverse konstellationer, så jag ber först om ursäkt om det redan varit uppe på tapeten nyligen!

Jag var först inne på att köpa en hybrid, typ Canyon Roadlite eller Cube SL Road, men det känns lite tråkigt. Så vilka alternativ har man om man vill ha dropbars istället?

Lite kriterier:
  • Minst Shimano Tiagra eller motsvarande SRAM
  • Helst inte 1by, har fått för mig att det är ett nerköp
  • Absolut helst hydrauliska skivbromsar
  • Möjlighet att montera racks, cyklar alltid med laptop
  • Lite fetare däck, eller i alla fall möjlighet till feta. Cykelvägarna som jag tvingas använda häromkring har sjuka hålor på vissa ställen
  • Gillar cyklar med rakare profil (avskyr Specialized kurviga top bar)
  • Helst finnas i lager, och inom EU
  • Budget: 10-15k
Jag cyklar först och främst landsväg på fritiden, har en Canyon Endurace som jag gillar till det!

Du får nog använda apostlahästarna och fysikt besöka butiker om du vill ha tag i någonting liknande din beskrivning, det som finns hittar du antagligen inte på webben - alternativt handla begagnat.
Som pokulerats i otaliga trådar är det ont om cyklar i handeln. Europeiska näthandlare har ibland leveranser som snabbt tar slut. UK kan du i princip glömma med dina ekonomiska ramar.

Du får nog använda apostlahästarna och fysikt besöka butiker om du vill ha tag i någonting liknande din beskrivning, det som finns hittar du antagligen inte på webben - alternativt handla begagnat.
Som pokulerats i otaliga trådar är det ont om cyklar i handeln. Europeiska näthandlare har ibland leveranser som snabbt tar slut. UK kan du i princip glömma med dina ekonomiska ramar.
Ja, får väl kolla butikerna. Har ingen av dem du nämner i närheten. Och ja, UK är glömt sen länge :)

XXL körde ju ut sin gravel i din prisklass men den finns ju tydligen inte kvar nu, inte på webben i alla fall. ibland har butikerna sortiment/priser lokalt men har man ingen butik i närheten blir det svårt. Som sagt, en dropbar med hydraulisk broms är inte lätt att hitta i det prisläget oavsett leveransproblem i branschen eller itne

Du skriver inte hur lång du är för det påverkar, enstaka modeller i utvalda storlekar kan ju gå att hitta. Som ex denna i strl S

XXL körde ju ut sin gravel i din prisklass men den finns ju tydligen inte kvar nu, inte på webben i alla fall. ibland har butikerna sortiment/priser lokalt men har man ingen butik i närheten blir det svårt. Som sagt, en dropbar med hydraulisk broms är inte lätt att hitta i det prisläget oavsett leveransproblem i branschen eller itne

Du skriver inte hur lång du är för det påverkar, enstaka modeller i utvalda storlekar kan ju gå att hitta. Som ex denna i strl S

Jag är 174cm, så en S är nog rätt storlek. Men även den du länkade är slut och kan levereras om 16 veckor. Var lite inne på att köpa en ram, typ Surly Straggler och bygga runt den, men det finns inte heller att köpa, och alla gruppset verkar slut också. :(

Jag är 174cm, så en S är nog rätt storlek. Men även den du länkade är slut och kan levereras om 16 veckor. Var lite inne på att köpa en ram, typ Surly Straggler och bygga runt den, men det finns inte heller att köpa, och alla gruppset verkar slut också. :(
Tolkar det som att S finns i lager "The delivery time for bikes which are currently in stock will be approximately 10 to 16 working days"

Nu finns den igen! Fick bli en GX Ltd. Gött med hydrauliska bromsar för 10k!

Tillbaka
Topp