Köpråd Gravel bike
Hej alla! Min äldsta son behöver en ny pendlingscykel, cyklar 20 mil i veckan till gymnasiet. Han cyklar nu på min gamla Crescent Världsmästarcykeln med bockstyre och vill ha just det. kör på så att det bränner i benen :-)
Nuvarande cykel väger 14-14,5 kg på badrumsvågen, har lätta aluminiumskärmar och aluminiumpakethållare. Men trampnavet börjar ge sig, knakar vid belastning, har försökt justera utan bra resultat, men ska plocka isär det i helgen och se vad jag kan göra. Kanske lagerbanor, kulor, får se...
Om jag nu ska köpa en ny cykel till honom så ska det alltså vara med bockstyre, den ska vara lätt, under 12 kg, detta med pakethållare och rejält omslutande skärmar som stoppar grussprut.
Däck inte smalare än 37 (-622) som vi har nu. Men inga MTB-däck eller hur jag ska uttrycka mig.
Jag tror att det är en gravel bike det ska vara.
Prisnivå omkring 15.000:-
Ny.
Längd 181cm nu, växer nog till 185 cm.
Konkreta köptips på modell mottages mycket tacksamt!
Vänliga hälsningar
Nuvarande cykel väger 14-14,5 kg på badrumsvågen, har lätta aluminiumskärmar och aluminiumpakethållare. Men trampnavet börjar ge sig, knakar vid belastning, har försökt justera utan bra resultat, men ska plocka isär det i helgen och se vad jag kan göra. Kanske lagerbanor, kulor, får se...
Om jag nu ska köpa en ny cykel till honom så ska det alltså vara med bockstyre, den ska vara lätt, under 12 kg, detta med pakethållare och rejält omslutande skärmar som stoppar grussprut.
Däck inte smalare än 37 (-622) som vi har nu. Men inga MTB-däck eller hur jag ska uttrycka mig.
Jag tror att det är en gravel bike det ska vara.
Prisnivå omkring 15.000:-
Ny.
Längd 181cm nu, växer nog till 185 cm.
Konkreta köptips på modell mottages mycket tacksamt!
Vänliga hälsningar
Senast ändrad: