Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Wiciman sa:Även jag är intresserad av GX LTD Apex 1x11 18, verkar väl-spec:ad för pengen.
Tänkte ha den som vinterpendlare - bör väl funka för det syftet, eller är kanske en mer renodlad CX-hoj att föredra?
Någon som har erfarenhet av SRAM-pryttlarna (gruppset Apex 1) beträffande slitstyrka, precision i växlingar/bromsar, underhållsintervaller etc...
Hur ska man klassa geon på ramen? relaxed eller aggressiv/rejsig?
För en chaufför på 180cm, kan 55cm fungera månne?
Ser inte ut som den har infästningspunkter för vanliga skärmar, någon som vet?
Är fälgarna Tubeless ready-klassade (Fälgar: DT-Swiss RR522 Double-wall)? Hittar inget på webben men syskonet (?) RR521 verkar man kunna utrusta med TL (https://www.dtswiss.com/en/products/rims/road/endurance/rr-521/)
cerro sa:2+2=glad cyklist
Körde Sequoia innan och kör nu Diverge till det mesta. Divergen är snabbare och mer race men ändå kapabel till det mest, speciellt med Futureshocken som man behöver prova att känna hur det känns när man cyklar för att förstå.
tank77 sa:Den här cykeln https://www.xxl.se/white-rr-pro-18-landsvagscykel-herr/p/1143982_1_style brukar kosta 9999 kr som normalpris men just nu för 8999 kr, för några veckor sedan var det kampanj på den och kostade endast 6999 kr. När den tog slut kostade den sedan i en veckas tid 6500 kr : ) Sedan en vecka senare var den då uppe i sitt normalpris på 9999 kr.
mussla sa:tank77 sa:Den här cykeln https://www.xxl.se/white-rr-pro-18-landsvagscykel-herr/p/1143982_1_style brukar kosta 9999 kr som normalpris men just nu för 8999 kr, för några veckor sedan var det kampanj på den och kostade endast 6999 kr. När den tog slut kostade den sedan i en veckas tid 6500 kr : ) Sedan en vecka senare var den då uppe i sitt normalpris på 9999 kr.
Det är som att spela lotto. Ladda om sidan tills det blir ett bra pris. :-)
Jag tolkar det som att du också rekommenderar diverge över sequioa?Johan A sa:cerro sa:2+2=glad cyklist
Körde Sequoia innan och kör nu Diverge till det mesta. Divergen är snabbare och mer race men ändå kapabel till det mest, speciellt med Futureshocken som man behöver prova att känna hur det känns när man cyklar för att förstå.
Festligt att du skriver det jag tänkte skriva. Det enda jag saknar från Sequoian är styret med mycket flare, men det är högst personligt. Men jag tyckte att Sequoian var sjukt trevlig men märkte aldrig att den var tung, förrän jag skaffade min Diverge. Älskar den där futureschocken oxå. Svajar inte när jag bryter men arbetar bra när det är stötigt. En bonus.
Jaxxx sa:Jag tolkar det som att du också rekommenderar diverge över sequioa?
Tänkte åka i dagarna och provcykla båda. Verkar dock bara som att butiken har storlek 54 av ena och 56 av andra.
Vad kan tänkas va rätt storlek? (jag är 180cm))
Som nån sa så måste ju diverge tyvärr va mer stöldbegärlig om man skulle behöva ställa den i stan nån gång. Får hitta nån liten GPS spårare som man kan gömma nånstans på cykeln...
Jaxxx sa:Som nån sa så måste ju diverge tyvärr va mer stöldbegärlig om man skulle behöva ställa den i stan nån gång. Får hitta nån liten GPS spårare som man kan gömma nånstans på cykeln...
mussla sa:Jaxxx sa:Som nån sa så måste ju diverge tyvärr va mer stöldbegärlig om man skulle behöva ställa den i stan nån gång. Får hitta nån liten GPS spårare som man kan gömma nånstans på cykeln...
Det är trist att stöldrisken är så stor. Min tanke med att köpa en White är att man kanske får ha den i fred. Hoppas att det funkar annars får det väl bli en Yosemite nästa gång...
Pfaff sa:mussla sa:Jaxxx sa:Som nån sa så måste ju diverge tyvärr va mer stöldbegärlig om man skulle behöva ställa den i stan nån gång. Får hitta nån liten GPS spårare som man kan gömma nånstans på cykeln...
Det är trist att stöldrisken är så stor. Min tanke med att köpa en White är att man kanske får ha den i fred. Hoppas att det funkar annars får det väl bli en Yosemite nästa gång...
Tror inte att tjuven är särskilt nogräknande när det gäller att sno en cykel. Man tar vad som är enkelt och snabbt tillgängligt och kollar sen om det är med försäljning för öga. Ser cykeln ”lätt, snabb och lättsåld” ut spelar nog inte märket någon roll.
mussla sa:Wiciman sa:Även jag är intresserad av GX LTD Apex 1x11 18, verkar väl-spec:ad för pengen.
Tänkte ha den som vinterpendlare - bör väl funka för det syftet, eller är kanske en mer renodlad CX-hoj att föredra?
Någon som har erfarenhet av SRAM-pryttlarna (gruppset Apex 1) beträffande slitstyrka, precision i växlingar/bromsar, underhållsintervaller etc...
Är fälgarna Tubeless ready-klassade (Fälgar: DT-Swiss RR522 Double-wall)? Hittar inget på webben men syskonet (?) RR521 verkar man kunna utrusta med TL (https://www.dtswiss.com/en/products/rims/road/endurance/rr-521/)
Min tanke är också att ha den som vinterpendlare. Det sitter standard-fästpunkter för skärmar både bak och fram. Det ser ut att vara gott om utrymme för skärmar och dubbdäck.
Jag gick på 58 och är 187 cm. Jag tror att en 55 bör passa en på 180 cm, 58 blir nog för stor.
Wiciman sa:mussla sa:Wiciman sa:Även jag är intresserad av GX LTD Apex 1x11 18, verkar väl-spec:ad för pengen.
Min tanke är också att ha den som vinterpendlare. Det sitter standard-fästpunkter för skärmar både bak och fram. Det ser ut att vara gott om utrymme för skärmar och dubbdäck.
Jag gick på 58 och är 187 cm. Jag tror att en 55 bör passa en på 180 cm, 58 blir nog för stor.
har du hunnit prova cykeln på någon längre runda än? hur upplever du geon? relaxed eller mer rejsig? är utväxlingen ok för pendling?
mussla sa:Wiciman sa:mussla sa:Wiciman sa:Även jag är intresserad av GX LTD Apex 1x11 18, verkar väl-spec:ad för pengen.
har du hunnit prova cykeln på någon längre runda än? hur upplever du geon? relaxed eller mer rejsig? är utväxlingen ok för pendling?
Jag har bara hunnit med en kortare runda än så länge. Detta är min första gravel-bike så du får ta mina svar därefter. Jag upplever geon som åt det upprätta hållet utan att för den skull vara såsig. För mig känns det som en bra kompromiss mellan rejsigt och bekvämt. Jag tycker geon känns bra för pendling/motion. Jag upplever den som rapp och rolig att cykla på. Jag kommer att behålla den.
mussla sa:Wiciman sa:mussla sa:Wiciman sa:Även jag är intresserad av GX LTD Apex 1x11 18, verkar väl-spec:ad för pengen.
Jag har bara hunnit med en kortare runda än så länge. Detta är min första gravel-bike så du får ta mina svar därefter. Jag upplever geon som åt det upprätta hållet utan att för den skull vara såsig. För mig känns det som en bra kompromiss mellan rejsigt och bekvämt. Jag tycker geon känns bra för pendling/motion. Jag upplever den som rapp och rolig att cykla på. Jag kommer att behålla den.