Skogsfaktor
Medlem
Köpråd Hardtail Trailbike 10-20k
Tjena alla ? ,
Nybörjare här som precis köpt sin första mtb (Rockrider ST 530). Märkte dock fort att stigarna i södra Stockholm varken är enkla eller flowiga.. . Kort sagt kommer jag införskaffa en till, bättre cykel denna eller nästa månad. Det finns dock lite väl mycket att välja på där ute så alla råd uppskattas. Är ute efter efter en cykel som är designad för att hantera tekniska stigar d.v.s. stora rötter, stenar, grenar, diverse lutning(

), plötsliga drops o.s.v.. . Prioriterar kontroll/grepp över maxhastighet. Jag förstår att skicklighet kommer i första hand men av vad jag har hört är det mycket roligare och säkrare att ha ett kapabelt fordon att lära sig med. Begagnat(>= 2015) eller sprillans spelar ingen roll men inköp offline föredras för att säkerställa passform.
Budget:
10-20k
Egenskaper:
Dem jag funderar på hittils(om jag ens kan hitta dem i stan) är:
Trek Roscoe 6/7
Kona Honzo 2020/2021
Tack på förhand ?
Nybörjare här som precis köpt sin första mtb (Rockrider ST 530). Märkte dock fort att stigarna i södra Stockholm varken är enkla eller flowiga.. . Kort sagt kommer jag införskaffa en till, bättre cykel denna eller nästa månad. Det finns dock lite väl mycket att välja på där ute så alla råd uppskattas. Är ute efter efter en cykel som är designad för att hantera tekniska stigar d.v.s. stora rötter, stenar, grenar, diverse lutning(
Budget:
10-20k
Egenskaper:
- Hardtail
- Oneby/Singelklinga
- Tubeless Ready
- 27.5" eller 29"
- Aluminium eller Stål Ram(L/XL i storlek, 184cm lång)
- Platta pedaler
Dem jag funderar på hittils(om jag ens kan hitta dem i stan) är:
Trek Roscoe 6/7
Kona Honzo 2020/2021
Tack på förhand ?
Senast ändrad: