Köpråd heldämpad mtb

x-country

Aktiv medlem
Köpråd heldämpad mtb
Hej! Jag är ny här men cyklade mtb redan i början på 90-talet. Sedan blev det amerikansk fotboll i 20 år. Nu ska jag återuppta cyklingen igen. Tittade på en endurotävling på Frösön och hyrde en fulldämpad cykel ett dygn förra veckan och nu är jag fast. Men jag kan inget om dessa cyklar så jag behöver råd. Budget 25-30k. Cykel för skog, stig och fjäll. Jag är ingen fartdåre. Föredrar cykling där man får använda teknik och klättra varvat med nedförsåkning. Har en Trek cyclocross och gillar min lokala cykelaffär som säljer märket. Men är öppen för andra förslag. Trek Fuel Ex 8 XT tilltalar mig men jag har ingen aning om den är rätt...

Senast ändrad:
Köpråd heldämpad mtb
Provade också fuel EX en kort sväng och tyckte den kändes fin. Googlade sedan sönder internet efter "rätt" model men tillslut gick jag in på en butik och fick prova en Kona Hei Hei trail i en timme. Den köpte jag, är supernöjd och tycker den funkar till det jag kör. Jag kör inte downhill men tycker det är kul att gasa på utför när det bjuds oavsett om det är stenigt eller rotmatta och det klarar den galant.

Köpråd heldämpad mtb
Andra förslag för budgeten:

Bird Aeris 120 eller 145
YT jeffsy 29
Vitus Escarpe 29 VRX
Commencal meta TR 4.2(?)

Inom din budget och åkstil finns massor att välja mellan.

Vill du supporta din LBS, då är vad jag läst Fuel EX en fin cykel.

Köpråd heldämpad mtb
Hej igen, det blev en Fuel EX 8 tillslut. Min lokala cykelhandlare hade en hemma och jag fick ett bra pris. Återigen tack för er respons. Nu väntar helt nya äventyr och ett nytt sätt att motionera.

Tillbaka
Topp