Köpråd Ht?

Köpråd Ht?
Hallå.
Köpråd önskas… Hustrun bestämmer över ekonomin… Endast en cykel är ok. ?
Pendlar året runt, ca 15 km totalt per dag. Mest asfalt, men tar omvägar med grus och lite stig ibland. Ger mig ut i skogen ibland, men inget extremt. Har alltid älskat Kona - har en Unit X ute på köp-och-sälj. Vill kunna leka lite ibland… Gillar inte riktigt de vanligaste märkena. Vill ha stål!
Är det rubbat att tänka sig On One Hello Dave? Orange P7? CoticBFe? Som sagt mest pendling, men vill samtidigt ha något roligt!

Köpråd Ht?
Lite på skoj tycker jag du behöver omförhandla dealen med din fru, eller omförhandla fru.
"Mitt, ditt och vårt", gäller både tid och pengar. Det behöver råda balans i denna tre-enighet.
Eller som den här killen uttrycker det:

1713697254131.png

Köpråd Ht?
Köpråd önskas… Hustrun bestämmer över ekonomin… Endast en cykel är ok. ?

Måste säga att jag aldrig förstått såna relationer. Vet man det i förväg innan man slår ihop (eller bättre: ger bort) ekonomin? Om man tycker om varandra önskar man varandra bra grejer om man använder den mycket. (Kan förstår det om man har riktigt tajt ekonomi, men de flesta svenskar tjänar väl tillräckligt mycket för att köpa en pendlare och en enkel stigcykel om man behåller de i tio år).

Med det sagt tycker jag att en Kona Unit är ett riktigt bra val om man bara för har en enda cykel. Däck blir dock en kompromiss. En gravelbike (Kona Rove?) är en annan möjlighet.

Tillbaka
Topp