Köpråd Kona downhillcykel

Croby

Medlem
Hej!

Hittade en vad ja tror är en Kona Stinky (?) downhillcykel på Marketplace för 2000kr. Är det värt å slå till om den är i ok skick? Jag är egentligen helt nybörjare på downhill och tänkte väl mest testa lite stigar osv kring där jag bor så vill ej lägga speciellt mycket pengar alls och såg då denna :)

Länk till bild:
https://ibb.co/N6PmqT6W

Sen tror jag du måste ställa det mot alternativen. Det blir inte så mycket för 2000 så är det max budget så får det kanske duga.

Mm min tanke var väl att köra där det isf finns lift alternativt gå med cykeln uppför å sen åka utför om de ej finns lift haha

Du kan roa dig med att kolla på den här så får du en uppfattning om vad det är för något:

Värt att notera att Dario både är duktig cyklist och duktig mekaniker och har världscuptekniker i telefonboken...

den ser inte speciellt väl omhändertagen ut så risken e den e rätt slutkörd i leder sen beroende på hur välservade dämparen o gaffeln är e de inget gjort där ja då blir de fort dyyyyrt med fixa upp den med nya lager o serva dämp o gaffel

den ser inte speciellt väl omhändertagen ut så risken e den e rätt slutkörd i leder sen beroende på hur välservade dämparen o gaffeln är e de inget gjort där ja då blir de fort dyyyyrt med fixa upp den med nya lager o serva dämp o gaffel
Jao kan va sant, får nog åka å kolla in den först iaf å cykla, bromsa kolla dämpare osv!

Uppdatering på detta är att jag gav en tusing för den å fick en helt ok gamm Stinky som ändå funkar att köra downhill med haha! Kändes ändå överenskomligt pris. Synd den e 26" bara hade velat ha en typ 27,5" då jag är ca 180cm lång. Men för en tusing tänker jag man inte kan välja så mycket å får gasa tills den rasa 😅

Tillbaka
Topp