Köpråd, Mångsidig MTB

Köpråd, Mångsidig MTB
Hej! Har blivit lite sugen på att köpa en cykel nu igen!
Vet inte om det finns men är ute efter nån mångsidig som jag både kan köra på stigar i skogen men även ta till downhillspåret om jag blir sugen på det!
De skiljer ju lite på slaglängd etc. men borde väl finnas någon som är allsidig nog?
Har väl tänkt mig nånstans mellan 8-10k kanske någon tusenlapp mer..

Tack på förhand! //Linus

Köpråd, Mångsidig MTB
Calibre Bossnut och Boardman Team FS är väl standardrekommendationen på heldämpad cykel runt 10k om man frågar internet. Jag har precis beställt två Bossnuts, en till mig och en till sambon, som första heldämpade cyklar, ska bli kul att se om den är så bra som recensionerna säger (det är nog lite spons inblandat när alla säger 10/10 :) ). Men specen är ju bra och folk verkar överlag nöjda. Och steget från en förhållandevis basic HT är nog tillräckligt stort för att man ska vara nöjd ett bra tag.

Köpråd, Mångsidig MTB
Kan ju helt klart tänka mig beggat men ville se lite vad ni tycker är bra grejer.. :)
Angående bossnut där, vart finns det så man kan beställa till sverige? Kikade lite men hittade ingen sida man kunde köpa den ifrån.
Tror den räcker gott o väl till att börja med åtminstonde :)

Edit: Hittade ju såklart det på hemsidan...Hahah

Senast ändrad:
Köpråd, Mångsidig MTB
Gummianka59 sa:
Angående bossnut där, vart finns det så man kan beställa till sverige? Kikade lite men hittade ingen sida man kunde köpa den ifrån.

?

Klicka på länken jag postade tidigare. Välj storlek och lägg cykeln i varukorgen, så blir det sen så här:

78789466316469797.png

Senast ändrad:
Köpråd, Mångsidig MTB
Det ska bli kul att höra vad alla tycker. Själv tycker jag det är supergrymt att det kommer en såpass billig heldämpad stigcykel som ser riktigt bra ut på pappret.

Köpråd, Mångsidig MTB
Hur har det gått för er med era Bossnuts? Hur upplever ni dom och hur har ni kört dom? Stig? Grusväg? Utför? Kom med lite recensioner :-)

Köpråd, Mångsidig MTB
Jag har inte hunnit cykla mer än ett varv runt kvarteret pga strul med DHL. Sen har jag varit bortrest. Återstår att se om snön har lagt sig när jag kommer hem. I så fall åker fatbiken fram och då dröjer recension på Bossnuten till 2018!

Men cykeln kändes robust och välbyggd när den monterades ihop. Bra förpackad var den också.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp