Köpråd nybörjare

dabber

Medlem
Köpråd nybörjare
Hej forumet!
Har precis börjat cykla stigcykling med sonen på 7 år.
Följer just nu med honom med min gamla Merida racerhybrid som jag haft som pendlingscykel i många år. Funkar för tillfället, men inser begränsningarna och att jag kommer ha mycket roligare med mountainbike, och fastnar han vill man ju kunna hänga med. Men vill inte lägga för mycket om han tröttnar.
Har läst igenom många trådar och inser att det vore bättre att spara till lite bättre budget, men är ju nu jag vill få tag på något, inte i höst. Är en djungel och vet att en äldre med "bra" komponenter är att föredra framför en ny budget, och att geometri är bättre på modernare cyklar... Men hur det ska tolkas är svårare att förstå...

Budgeten ligger på 4-5k egentligen, skulle jag hitta någon som är perfekt för närmre 6k får det ändå övervägas
Förstått att ni är hjälpsamma med att få in personer för att dela intresset?

Har kollat på dessa som är ute just nu, kommentarer?

Är 190cm lång så tänker mig L/XL, mest varit inne på 29"

Senast ändrad:
Köpråd nybörjare
Förstår din tanke, har inte gjort jättemycket efterforskning på säljare, mest nyfiken på om cykeln är lämplig.
Hur är det med prisklass för dem, talar det för stulna eller är det rimligt pris?
Som nämnts är jag novis på komponenter och typer utan utforskar möjligheter.

Edit. Kan tillägga att jag tittat på modellen en del på andra annonser men som varit fel storlek och därav inte aktuellt...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp