Köpråd: prisvärd hardtail storlek XXL

juanxxx

Aktiv medlem
Hej,
Jag är på jakt efter en hardtail i storlek XXL. Jag är 198 och upplever att XL-cyklar är för små (är säkert skillnad mellan märken).
Budget runt 15000kr.

Finns det andra långa cyklister som kan tipsa? :-)

Det berör på vilken type att hardtail du vill har, mer åt XC eller mer åt trail hållet.

Rose Bonero har otroligt bra gaffel för priset. Rose rekommenderar XL till din längd, men det finns också XXL. XL är redan större än de flesta XL av andra tillverkare.

Senast ändrad:
Det berör på vilken type att hardtail du vill har,men åt XC eller mer åt Trail hållet.

Rose Bonero har otroligt bra otroligt bra gaffel för priset. Rose rekommenderar XL till din längd, men det finns också XXL. XL är redan större än de flesta XL av andra tillverkare.

Den såg fin ut. Intressant att XL är så stor.

Canyon Stoic är också riktigt stor i xl.

Nja, Stoic är en cm kortare och lägre än Bonero i XL och sen finns Bonero också i XXL. Skulle tänka att man behöver en lång stam för att få passa en XL Stoic till 198 cm.

Sen har Stoic 3 (för) enkla komponenter jämfört med otroligt prisvärda Bonero 2.

Nja, Stoic är en cm kortare och lägre än Bonero i XL och sen finns Bonero också i XXL. Skulle tänka att man behöver en lång stam för att få passa en XL Stoic till 198 cm.

Sen har Stoic 3 (för) enkla komponenter jämfört med otroligt prisvärda Bonero 2.
Nä tror den passar bra till någon som är 198, Stoic känns riktigt stora

Nä tror den passar bra till någon som är 198, Stoic känns riktigt stora

Jag skulle tänka att det berör på hur hög man vill har syret. 110 mm kort styrrör ger riktigt låg stack till 198 cm. Om man kör med styret låg är cykeln tillräckligt stor. Men om man vill har styret på samma relativa höjd som en 180 cm cyklist på M, då blir effektiva reach mycket kortare, för kort skulle jag tänka.

Tillbaka
Topp