Köpråd Scott g-zero fx 10

jersheim

Ny medlem
Hej. Jag är på gång att köpa en Scott g-zero fx 10, årsm. 03. Cykeln ska vara extremt sparsamt använd och killen vill runt ha 10 000 för den. Rimligt eller?? Vad bör man kolla upp på en sådan här cykel?? Är tacksam för alla svar.

Här är de fakta jag fått. Någon kanske vet var jag kan hitta en fullständig spec.

G-Zero FX light-weight frame with 7005 butted alloy tubing and adjustable rear travel from 95 to 125 mm.

- RockShox BAR air shock and Psulo XC fork with U-turn function with adjustable travel from 80 to 125 mm.

- Shimano XT shifting, Magura Louise freeride discbrakes and Scott Cougar freeride tyres.

Bilagor

• scott.jpg
    scott.jpg
    76.8 KB · Besök: 421
10 000 lät som mycket pengar för en 03:a.
Det är 07:or som börjar rulla på vägarna nu ju, och en 03:a kan du nog pruta ner några tusenlappar till om säljaren är vettig.

Jag skulle säga 6 tusen. 10 tusen är ju lätt överpris, du får nästan en NY coiler 2005 för dom pengarna.

Det sitter ju med dagens mått mätt halvtaskiga komponenter på den överallt, särskilt gaffel o dämpare kommer du tröttna på så fort du provat något nyare. Bromsarna är ok, annars är det inge vidare.

Nej, jag skulle avråda dig från att köpa den.

Tillbaka
Topp