Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jag köpte en Adax för ett par år sedan, en sån här: https://adax.no/se/produkter/basic-skotork-st12t/Haha min Therm-Ic tork gav upp helt ifjol, så det blev en Adax istället. Bättre för hemmabruk då jag kan torka två par vilket iofta behövs med två barn men ThermIC var grym på resa.
En enkel tork som låter illa men fungerar bra(än så länge!)för ett par skor
![]()
Skotork 250 W | Menuett | Jula
Perfekt när du behöver torka allt från blöta skor och svettiga löparskor till mössor och vantar. Torkar ett par skor åt gången samt har en inbyggd timer o...www.jula.se
Jo, jag har exakt samma modell. Funkar bra å haft den i ca 10 år, används varje dag. Enda gången den slagit ifrån för mig är när den blivit täckt av nå ytterplagg. Du har nog fått ett måndagsexemplar, skulle jag tro.jag köpte en Adax för ett par år sedan, en sån här: https://adax.no/se/produkter/basic-skotork-st12t/
Totalt felkonstruerad produkt.
Blev varm så det luktade bränd plast, särskilt om slangarna satt i några skor så att det blev minsta lilla luftmotstånd.
När den överhettade stängde den av helt och det tog då väldigt lång tid att kallna. Sen startade den och gick en kort stund innan den överhettade.
Överhettningsskyddet satt i serie med fläkten.
Jag tyckte det var fiffigare att fläkten fortsatte att gå om den överhettade, så att den bara stänger av värmen då.
Satte sen en rejäl diod på matningen till värmepaktet, som lixom plockar bort varannan puls av växelspänningen och därmed halverar värmeefekten. Efter det funkar den väldigt bra. Lagom varmt så att inte limmet i skorna tar skada.
Nja, konstruktionen har jag svårt att tro att skulle skilja sig i min och i övrigt är det en så simpel konstruktion, så vad kan gå fel på en måndag med den? För tjock tråd i värmeelement så effekten blir för hög är det enda jag kan tänka mig.Jo, jag har exakt samma modell. Funkar bra å haft den i ca 10 år, används varje dag. Enda gången den slagit ifrån för mig är när den blivit täckt av nå ytterplagg. Du har nog fått ett måndagsexemplar, skulle jag tro.
Frid!
Sant, vi har vår ute (under tak) Hjälper mot ljud- och doftspridning :)Kan intyga att den låter mycket. Men fungerar gör den.
Låter mycket mer premium än vår gamla:Någon som har en Hedgehog Octopus? Framför allt nyfiken på hur irriterande ljudet är.
Om du vill vara premium rekommenderar jag verkligen den här:
Den har gått 2 vintrar här hemma och mina tvättsvamps-fiveten och barnens ullfodrade kängor blir både torra och fria från dödsodören som gärna uppstår efter en tids användning. Har haft med den på skidresor och där torkar den pjäxor galant, även om jag gärna skulle haft varianten med längre ställ för just pjäxor.
Tyvärr är den lika plastig som billigare skotorkar, men vredet och knappen känns i alla fall gedigna.
Gammalt inlägg, men vad tycker du om Alpenheat nu efter några år? Funderar på en sån.
Väldigt nöjd, den fungerar fortfarande felfritt. Den känns rätt plastig men den har inte gått sönder trots rätt omild behandling med pjäxor.
Passar på att fråga, ser du någon fördel/nackdel med den här konstruktionen jämfört med den vanligare bläckfiskmodellen typ Biltema?
Min Melitta-bläckfisk har likt andra såna jag haft extremt dåligt tryck om det inte flödar helt fritt. Verkar systematiskt vara fel val av fläkt för tillämpningen. Ställbar värme är bra i de lägena.De bläckfiskmodellerna jag använt i diverse fjällstugor har för det mesta haft sämre luftflöde men varmare temperatur. På Alpenheat torkar jag ofta läderskor/handskar utan att de blir påverkade av värmen.
Men jag ser också att priset gått upp väsentligt sen jag köpte den. Tror jag betalade typ 70-80€. 130€ känns helt klart i överkant.
De bläckfiskmodellerna jag använt i diverse fjällstugor har för det mesta haft sämre luftflöde men varmare temperatur. På Alpenheat torkar jag ofta läderskor/handskar utan att de blir påverkade av värmen.
Men jag ser också att priset gått upp väsentligt sen jag köpte den. Tror jag betalade typ 70-80€. 130€ känns helt klart i överkant.