Köpråd - Specialized Elite/Cannondale Supersix 5

Funkyman

Medlem
Jag har blivit inspirerad av Peter Sagans coola etappsegrar i Touren, och vill nu komplettera min MTB Nishiki Pinnacle med en racer. Har alltid drömt om en röd Specialized, men börjar nu vackla mot en Cannondale. Har inte åkte racer tidigare, men vill gärna ha en kolfiber. Kommer jag märka någon skillnad på om jag väljer Cannondale eller Specialized? Kan jag få något vettigt råd?

Än så länge är jag nöjd med min SuperSix 5 (med _snygg_ team-lack...). 105 (5700) funkar utmärkt. Har Ultegra (6600) på pendlingshojen och märker ingen skillnad. Ramen känns styv, och är väl inte så komfortinriktad. Hjulen (Mavic Aksium) är ju enklaste från mavic o rätt basic, men ok. De är väl kanske inte så kul om man har lite högre ambitioner, men de duger gott för mig i väntan på att plånboken tillåter fin-hjul... Kan inte säga något om Specialized då jag aldrig provat någon.

Tack så mycket för det. Du säger att ramen inte är så komfortinriktad... Kanske Specialized är bättre för den biten? Har faktiskt idag även börjat fundera på om jag inte ska ha en Roubaix istället...

Om det är en komfortracer du är ute så tycker jag du ska kika på Specialized Roubaix och Trek Domane.

Tack för hjälpen!

Jag har idag beställt en Roubaix på Cykelcity i Göteborg. Hämtar ut den på onsdag!

Tillbaka
Topp