Köpråd Specialized Epic HT Comp 2018

Ra26

Medlem
Hej! Jag har hittat en Specialized Epic HT Comp 2018
Följande utrustning
Carbon ram
RockShox Reba Framgaffel
SRAM GX 11 växlar
SRAM Level TL, hydrauliska skivbromsar

Jag är ny inom mtb och undrar hur denna står sig mot nyare cyklar, tänker på att denna är 11 växlad istället för 12 är det en nackdel? priset är 13500kr
Tanken är att cykla mest xc

Hej! Jag har hittat en Specialized Epic HT Comp 2018
Följande utrustning
Carbon ram
RockShox Reba Framgaffel
SRAM GX 11 växlar
SRAM Level TL, hydrauliska skivbromsar

Jag är ny inom mtb och undrar hur denna står sig mot nyare cyklar, tänker på att denna är 11 växlad istället för 12 är det en nackdel? priset är 13500kr
Tanken är att cykla mest xc
Helt klart en bra nybörjare cykel för den typen av cykling du avser, Sram GX 11 går som en klocka. Dock tycker jag att du kan pruta ner den någon tusenlapp.

Det verkar lite dyrt. Kanske ok pris om den är i riktigt bra skick. 11 eller 12 växlar spelar ingen stor roll. Skicket är dock viktigt. Gaffeln är inte fantastiskt, men ok.

Här finns en XC cykel som är 2 år nyare och har en bättre gaffel och en dropper post. Kostar mindre, men med aluram. Då har du något att jämföra med.

Tusen tack för svar! Men om ni fick tips på en (medium) vad skulle ni rekommendera för att få mest Bang for the bucks? Max15tkr helst ht köper gärna beg då det känns som man får mer

Det verkar lite dyrt. Kanske ok pris om den är i riktigt bra skick. 11 eller 12 växlar spelar ingen stor roll. Skicket är dock viktigt. Gaffeln är inte fantastiskt, men ok.

Här finns en XC cykel som är 2 år nyare och har en bättre gaffel och en dropper post. Kostar mindre, men med aluram. Då har du något att jämföra med.

Okej jag trodde man skulle satsa på 100mm slag?
En dropperpost skulle du säga att det är en investering? ?

För XC cykling kommer Epicen funka kanon. De andra cyklar som nämns är mer stigcyklar och tyngre. Sram Level TL bromsarna är väl inte jättekul men att på sikt uppgradera bromsar om du inte gillar dem är ingen stor grej.
Är den i fint skick är det ett bra köp.

För XC cykling kommer Epicen funka kanon. De andra cyklar som nämns är mer stigcyklar och tyngre. Sram Level TL bromsarna är väl inte jättekul men att på sikt uppgradera bromsar om du inte gillar dem är ingen stor grej.
Är den i fint skick är det ett bra köp.
Får man ner den till ca11 så blir det deal med tanke på åren

Tillbaka
Topp