Köpråd till sambon!

Köpråd till sambon!
Överröret är lite böjt på trek Wsd-modeller. Det är någon Speciell modell för tjejer. Hon tycker dem är skönare att cykla på än de modeller med rakt överrör pga att hon har ganska korta-ben. Och kan med den ramen ha en S istället för XS på en med rak. Och XS känns för liten.
Men tack för dina tips! Någon som kan svara på frågan vilken cykel som är bäst? ?

Köpråd till sambon!
Vilken som är bäst har jag ingen aning om, det beror väl på hur den ska användas. Kommer det att bli en del lvg/transport så är kanske den övre med Shimano (grå) "bättre" som har 44/32/22 jämfört med den SRAM kittade (svart) som saknar det större drevet och har 36/22. Kommer den i huvudsak gå offroad är nog SRAMen att föredra som har en kugge till bak.

Tittar man på länkarna verkar den grå ha 29" hjul medan den svarta har 27,5 i de mindre storlekarna, men det är väl en smaksak.

Köpråd till sambon!
Har ni möjlighet att gå upp lite i pris, så gör det. Bara en sån sak som att kassetten (Shimano, HG20) på Trek cykeln kommer börja rosta efter första turen. Även om det inte direkt påverkar, så är det ju fruktansvärt tråkigt med nya prylar som ser lastgamla ut.
Vill hon cykla mycket i skogen hade jag gått upp ett snäpp i komponent nivå. Alivio/Acera är inte de roligaste. Hur SRAM är har jag aldrig provat på MTB, så där vet jag inte.

Annars är nog skillnaderna väldigt små cyklarna emellan. Provcykla o ta den som hon tycker känns bäst/snyggast.

Köpråd till sambon!
Problemet blir ju att det blir svårt att provcykla en Canyon och hon verkade inte trivas på en vanlig mountainbike.
Måste ju vara bättre att ta en man vet är bra än att ta den man får "mest för pengarna" på men ej kan provköra.

Tror ni hon skulle känna skillnad?

Köpråd till sambon!
e120guru skrev:
-------------------------------------------------------
> Beställde igår cykel till sambon, en Canyon
> Yellowstone AL 4.9... Tycker du ska kolla på
> den...

Tror att det är ett mycket bra val för många. Prisvärd cykel som man nog kan ha roligt med!

Köpråd till sambon!
Nu framgår det inte var i landet ni bor.
Annars kan det ju vara sån tur att Canyon har någon cykel i Bålsta ni kan prova, dvs om ni skulle bo i närheten.

Köpråd till sambon!
Yellowstone 3.9 ser tråkigare ut än Trek Skye som du länkade i första inlägget. Framförallt gäller det gaffeln och det är nog den enskilt viktigaste komponenten som skiljer sig på cyklar i den här prisklassen.

Köpråd till sambon!
Enligt Canyons hemsida så är 3.9 slutsåld i alla storlekar, 4.9 (som är den jag tycker ni ska köra på i så fall pga bättre komponenter rakt igenom jämfört med 3.9) finns tillgänglig för beställning i båda färgerna om hon ska ha storlek S.

Köpråd till sambon!
Callecabo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kollade under express bikes. Är det inte där
> jag ser lev status? ?

När du är inne på cykeln du vill ha så klickar du på shoppingkorgen på den sidan, då kommer du till att välja färg och storlek, dör står uppskattad leveranstid på de olika...

Tillbaka
Topp