Nagasaka
Medlem
Köpråd, touring cykel
Hejhej
Jag kan börja med att säga att jag är nybörjare gällande cyklar.
Jag har tänkt köpa en touring cykel och börja träna med mål att cykla till Italien eller kanske även längre.
Jag har kollat runt på en del lokala cykel butiker men den verkar inte kunna så mycket om just touring eller ha några cyklar.
Har någon lite tips över hur man ska tänka när man kollar på cyklar?
Hur säkert är det att bara mäta sig och beställa en cykel? Man skulle ju gärna vilja testa cykeln innan man köper den?
Men det lutar mot att beställa en cykel på nätet.
Jag vill helst inte betala över 15000 men samtidigt vill man ju ha det bästa man kan få haha.
Kan den här vara något?
www.bikester.se
Har även kollat på Trek 520 .. men i en butik sa dem att den inte kunde leverera förens augusti.
På Treks cyklar står det även lastvikt, det tycker jag är rätt viktig info på en touring cykel men kan inte hitta det på många andra cyklar.
All hjälp uppskattas!
Jag kan börja med att säga att jag är nybörjare gällande cyklar.
Jag har tänkt köpa en touring cykel och börja träna med mål att cykla till Italien eller kanske även längre.
Jag har kollat runt på en del lokala cykel butiker men den verkar inte kunna så mycket om just touring eller ha några cyklar.
Har någon lite tips över hur man ska tänka när man kollar på cyklar?
Hur säkert är det att bara mäta sig och beställa en cykel? Man skulle ju gärna vilja testa cykeln innan man köper den?
Men det lutar mot att beställa en cykel på nätet.
Jag vill helst inte betala över 15000 men samtidigt vill man ju ha det bästa man kan få haha.
Kan den här vara något?
Kona Sutra AL SE | bikester.se
Kona Sutra AL SE - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Kona Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.
Har även kollat på Trek 520 .. men i en butik sa dem att den inte kunde leverera förens augusti.
På Treks cyklar står det även lastvikt, det tycker jag är rätt viktig info på en touring cykel men kan inte hitta det på många andra cyklar.
All hjälp uppskattas!
Senast ändrad: