Köpråd trainer

Köpråd trainer
Tack :-). Men tror du missförstod problemet. Medan jag ”lär mig växla”, eller kanske inte ens efter det är felfri utan fortfarande kan råka slänga i ett olyckligt läge, vill jag inte ha sönder något. Och nu låter det som något skall gå sönder.
Du får helt enkelt tänka dig in i vår situation, vi som ibland gör misstag.
Ju bredare klingset och bredare kassett, desto snedare kedjelinje vid extremlägena. Då blir det än viktagare att växla fram innan extremkombinationerna närmar sig. Sned kedjelinje ger mer rassel och större förluster. Därav "Lär dig växla".

Köpråd trainer
Fortsätter väl tråden även om frågorna nu inte är köpråd.
Har kört några gånger. Det ”klickar” väldigt när jag kör, och har identifierat att kedjan verkar fastna lite på sista ”jockey hjulet” innan den går över till kassetten. Har en KMC X10 kedja, borde väl passa på min 3*10 Shimano drivlina? Justeringen verkar inte påverka. Så då blir frågan skall man köpa en original Shimano-kedja, eller är det jockey-hjulet som bör bytas? Eller kan det vara något annat…?

Köpråd trainer
1661503757037.png

Köpråd trainer
RCZVH1 funkar och ger 500eur i rabatt, men verkar enbart gå att skicka till icke eu Norge Schweiz o Andorra
Jag nog aldrig beställt från Rcz men detta står på deras sida.

1. DELIVERY TIME: the majority of our products are sold through private sales, therefore the waiting time is generally one month (but up to two months depending on the supplier. On some products (for some wheels), the waiting time can be as long as 4/5 months. In addition, you might have to wait a few days between the moment when you make the order and when this is sent. This is because shipping is done by another company. In conclusion, even if we do our best to send out your order quickly, It might be that certain order get shipped slowly and that the announced delivery times end up by being longer than expected.

Är det så dåligt? Någon som kan bekräfta eller dementera?

Bilagor

• Screenshot_2022-09-01-09-31-07-01_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
    Screenshot_2022-09-01-09-31-07-01_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
    141.4 KB · Besök: 66
Senast ändrad:
Köpråd trainer
Kanske kan vara nåt? Tror det är den som Zwift kommer att sälja

Även denna:
ska enligt GPLama och DC rainmaker troligtvis vara en variant av ovanstående.

Källa:

Köpråd trainer
Även denna:
ska enligt GPLama och DC rainmaker troligtvis vara en variant av ovanstående.

Källa:
Specen verkar inte vara samma

Tillbaka
Topp