Köpråd White GX Pro 18 XXL.se

jsvahlin sa:
unsuspected sa:
jsvahlin sa:
NickPick sa:
unsuspected sa:
1888 sa:
Är en small (53) för stor för en 173 cm kort gubbe?
Skulle nog kolla på XS. Small var bra för mig på 180cm och korta ben.

Så sjuka storlekar.

Vart hittar man xs?
På dammodellerna

Jag är 174cm men rosa vetta fan om jag pallar med, haha.

+ 3000kr dyrare just nu!

Hej! Följt tråden men inte riktigt fått kläm på vad bästa storleken för mig på 1,81cm är.
Vad skulle ni kloka säga är bäst storelk gällande följande modeller och år:

gx pro 18, gx pro 19 (dessa har väl samma ram och geometri va?)
gx ltd apex 18, gx ltd apex 19(ochså samma ram va?)

Utifrån tråden ovan står det väl mellan S och M men jag tror själv M( har normal längd på ben jämfört med någon här ovan:))
Kan tilläggas att jag är MTB.are och ej cycklat med bockastyre innan. Ändamålet är ffa pendling 2,5 mil enkel.

tobbovic sa:
Hej! Följt tråden men inte riktigt fått kläm på vad bästa storleken för mig på 1,81cm är.
Vad skulle ni kloka säga är bäst storelk gällande följande modeller och år:

gx pro 18, gx pro 19 (dessa har väl samma ram och geometri va?)
gx ltd apex 18, gx ltd apex 19(ochså samma ram va?)

Utifrån tråden ovan står det väl mellan S och M men jag tror själv M( har normal längd på ben jämfört med någon här ovan:))
Kan tilläggas att jag är MTB.are och ej cycklat med bockastyre innan. Ändamålet är ffa pendling 2,5 mil enkel.

Hej
Jag köpte en gx lite storlek 55, jag är 185lång med långa ben och armar :)
Jag kommer från mtb vet ej om jag sitter "godkänt" men det känns bra iaf :))

Tack,
Köpte en GX LTD Apex 2018 på rea till slut, fanns ingen S inne. Kanske är något lång, ev byte av kortare styrrör framöver. Verkar vara en go cyckel för pengarna iaf.

tobbovic sa:
Tack,
Köpte en GX LTD Apex 2018 på rea till slut, fanns ingen S inne. Kanske är något lång, ev byte av kortare styrrör framöver. Verkar vara en go cyckel för pengarna iaf.

Det sjuka med dom där cyklarna är ju att storlekarna är så sjukt off. Du ska ha något åt hållet large men storlek small är för stor. Wtf liksom.
Visst var det bil....xxls cx som det gick att mäta olikhet på samma ramstorlek på? Kan det vara fallet på dessa också? För pengen, kanon. Annars..? Inte upp till mig att bedöma. Billigt iaf.

Kul du blev nöjd ??

..och för att svara på min egen fråga ang. växelöra så påstår iaf XXLs support att det är följande artikel: https://www.xxl.se/white-gear-hanger-white-v33-sc-18-vaxelora/p/1146562_1_style
Nu när jag nåt år senare skulle byta så visade det ju sig vara helt fel dessvärre. Lyckades böja tillbaka mitt originalöra så det funkar ok, men borde nog köpa en ändå. Nån som har bytt öra och vet vilket det faktiskt är? XXL har uppenbarligen inte nån koll, vilket inte direkt förvånar iofs.

Nu när jag nåt år senare skulle byta så visade det ju sig vara helt fel dessvärre. Lyckades böja tillbaka mitt originalöra så det funkar ok, men borde nog köpa en ändå. Nån som har bytt öra och vet vilket det faktiskt är? XXL har uppenbarligen inte nån koll, vilket inte direkt förvånar iofs.

White går ju inte att googla eftersom det helt uppenbart är tillverkat explicit för XXL. Men här https://soshanger.com/Pattes-de-derailleur kan du jämföra med bilder, utifrån antal fästhål mm. Du kanske hittar i djungeln.

Tillbaka
Topp