Köpråd XXL

Köpråd XXL
Whitecyklarnas specifika dammodeller heter Ane i modellbeteckningen. Om du bättre hälft är kort är Ane att föredra. Gå gärna upp en modell till PRO modellen.

Köpråd XXL
Luzen sa:
Whitecyklarnas specifika dammodeller heter Ane i modellbeteckningen. Om du bättre hälft är kort är Ane att föredra. Gå gärna upp en modell till PRO modellen.

Tack för input! Yes, båda modellerna jag bifogade är herrmodeller. Anledningen är helt enkelt att Ane-varianten inte fanns på deras sida i dessa modeller. I så fall får vi gå antingen upp eller ned i prisklass, vilket inte känns riktigt befogat i dagsläget. Vi tänker oss omkring 7000 som maxbelopp, främst eftersom det blir en instegscykel utan vidare erfarenheter sedan tidigare.

Köpråd XXL
25 % på XXL, är du säker på att det gäller cyklar?

Bilagor

• xxl.PNG
    xxl.PNG
    8.1 KB · Besök: 47
Köpråd XXL
Om jag fick välja, och om vikterna i specen stämmer, skulle jag helt klart gå på White. 2,2 kg är MYCKET extravikt att dra runt på, tror det kommer att dra ner gläjen med skogscyklingen med en 29-tummare på 14,5 kg.....Om hon dessutom inte är så stor? kanske 27,5" känns mer "rätt" än 29" (bara vad jag själv läst/hört - inte från egna erfarenheter...)

Köpråd XXL
Känns fan inte prisvärt även om det är 25% på priset. Var har dem grävt upp 9 delade mtb kassetter och växlar någonstans?

Börjar xxl "cykelringen-fula" sig med priserna eller?säljer 5000krs cyklar för 7-8000kr?

Jag hade stått över om jag var du.

Köpråd XXL
eventphoto.se sa:
Om jag fick välja, och om vikterna i specen stämmer, skulle jag helt klart gå på White. 2,2 kg är MYCKET extravikt att dra runt på, tror det kommer att dra ner gläjen med skogscyklingen med en 29-tummare på 14,5 kg.....Om hon dessutom inte är så stor? kanske 27,5" känns mer "rätt" än 29" (bara vad jag själv läst/hört - inte från egna erfarenheter...)

Låter fullt rimligt. Dessutom önskar hon hellre en 27.5" än en 29", vilket gör valet enklare.

Köpråd XXL
Kassler sa:
Känns fan inte prisvärt även om det är 25% på priset. Var har dem grävt upp 9 delade mtb kassetter och växlar någonstans?

Börjar xxl "cykelringen-fula" sig med priserna eller?säljer 5000krs cyklar för 7-8000kr?

Jag hade stått över om jag var du.

Jag som inte kan någonting om MTB, vad är det som gör 9-delade kassetter dåliga?

Köpråd XXL
9-delade är alldeles utmärkta, det är bara en något äldre standard. Whiten mer pang för pengen än Meridan. Jag skulle inte köpa Meridan, den är för tung.
Ett alternativ med 10-delat är
https://www.xxl.se/white-white-xc-275-pro-ane-16-eu-terrangcykel-dam/p/1117966_1_style
Bättre specad men också dyrare.
Tyvärr är (White)cyklar dyrare än föregående år. Utan att ha kollat marknaden i år tror jag att de fortfarande är prisvärda.

Köpråd XXL
Bele sa:
9-delade är alldeles utmärkta, det är bara en något äldre standard. Whiten mer pang för pengen än Meridan. Jag skulle inte köpa Meridan, den är för tung.
Ett alternativ med 10-delat är
https://www.xxl.se/white-white-xc-275-pro-ane-16-eu-terrangcykel-dam/p/1117966_1_style
Bättre specad men också dyrare.
Tyvärr är (White)cyklar dyrare än föregående år. Utan att ha kollat marknaden i år tror jag att de fortfarande är prisvärda.

Det var den jag syftade på i mitt första svar.
Nu vet jag inte var du bor men bor du nära norska gränsen får du bättre spec på White -cyklarna för samma pengar på Xxl i Norge.

Köpråd XXL
Har beställt White racern (Ane Pro RR) till frun, hjulen är Araya SA-730 (545 gr) fälgar med Shimano 105 nav, vilket är okej för prisklassen.

Denna MTB måste med rabatten vara mycket prisvärd:

Bele sa:
1888 sa:
Både Lite o Pro är sämre specade än tidigare år.

+1

På MTB-sidan är det nedspecning, åtminstone på de billigare modellerna. Vet inte om det gäller även racer mm, men deras racer för 10 tkr ser inte nedspecad ut, Hjulen kan jag dock inte bedöma.

Tillbaka
Topp