Köpråd ?

Sota

Medlem
Köpråd ?
Hej.

Söker en cykel som kommer användas till 95% bra vägar (asfalt och någon grusväg). Vad ska man undvika? Är inte tänkt att pendla med den.
Jag vill inte behöva skruva i tid och otid för cykeln saknar kvalite. Inte många mil det handlar om utan mer för motion och cykelturer med hundarna några ggr/vecka. Duger rent av en ny Biltema eller ska man köpa begagnat? Provade en Nishiki men tyvärr så va ramen för kort. Har nu bud på en Trek X500 också men han ska ännu återkomma med ramstorleken. Är det något att ha?

Alla tips välkomnas men vill helst inte köpa en ny cykel för 10-20k men går det att undvika så mottages gärna tips närmare 10k än 20k. ?

Senast ändrad:
Köpråd ?
Kolla White från XXL (deras egna märke). Brukar vara ett bra budgetalternativ och det är ju alltid bra att kunna gå o klämma lite. Bor du i Sthlm så kan du ta dig till Decathlon oxå, samma sak där - mkt för pengarna.

Köpråd ?
Det är väl på Gotland som här på Öland, och då bör du skaffa en hoj som går lika fort i motvind som medvind...
Skämt åsido vill du ha en lätt cykel, och ett bockstyre ger större flexibilitet.

Köpråd ?
Det är väl på Gotland som här på Öland, och då bör du skaffa en hoj som går lika fort i motvind som medvind...
Skämt åsido vill du ha en lätt cykel, och ett bockstyre ger större flexibilitet.
Lite så är det faktiskt. ? Det är få ställen man har motvind hela varvet i en rondell men här händer det. ?

Nishiki Rush jag fick tipset om såg ju helt klart intressant ut. Nishiki Pro Sld är väl lite va en föregångare som jag förstått det men väl renommerad den med.

Tillbaka
Topp