Köpt en downhill hoj, vilka reservdelar behöver man.

nursiful

Ny medlem
Köpt en downhill hoj, vilka reservdelar behöver man.
Jag har köpt en scott gambler 2013 min första. Tänkte höra om någon har tips på vilka reservdelar man bör ha med sig när man är och cyklar en vecka i Åre tex så man inte står med pajjad cykel och måste börja leta reservdelar.
 
Köpt en downhill hoj, vilka reservdelar behöver man.
d e väll som för vanlig cykling. slang, verktyg för att byta och kanske ett växelöra.
 
Köpt en downhill hoj, vilka reservdelar behöver man.
Det beror ju på din budget... Jag har tex ofta ett extra hjulpar och en extra bakväxel med om jag åker till Åre eller Järvsö. Bromsbelägg är bra att ha, räkna med att de slits fort om det är dåligt väder. Är det bra väder är det däcken som slits istället, men det går ju att köpa på plats om det skulle behövas.

Slangar får du räkna med att det behöver bytas ganska ofta, men det är ju inte så dyrt.
 
Köpt en downhill hoj, vilka reservdelar behöver man.
Glöm inte en extra hjälm, förutom reservdelar.
Kraschar man en hjälm så bör man ju ersätta den direkt, lite beroende på hur illa man vurpat förstås.
 
Senast ändrad:
Köpt en downhill hoj, vilka reservdelar behöver man.
Ett extra styre? Hur ofta har du sönder ett styre? Jag har aldrig lyckats iaf.

Till en vecka i Åre har jag förutom verktyg med mig:
Slang
Bromsbelägg
Olja till gaffeln
Luftningskit för bromsar
Växelöra
Bakväxel
Däck om jag har liggandes, köper annars på plats.

Sen är det beroende på körstil och liknande mer som behövs, vissa har sönder fälgar som amdra byter kalsonger tex...
 
Tillbaka
Topp