Köpt en Gazelle

calahanzoer

Medlem
Köpt en Gazelle
Tänkte börja cykla lite mer och ville ha en snabb/fin gammal hoj. Tänkte egentligen köpa en världsmästarcykel men fick denna för 1.500 som låg ute för 2.500 istället. Ramen är av märket Reynolds (531) och fick med en hygglig sadel och nytt däck. Tydligen var det en fin ram? Är det ett vettigt köp? Var punka på ena däcket som nog behöver bytas snart. Kan inte mycket om cyklar då intresset nyss uppstått. Lite rost och sånt men tyckte det såg hyggligt ut.

Bilagor

• IMG_20230806_164508.jpg
    IMG_20230806_164508.jpg
    1.6 MB · Besök: 124
Köpt en Gazelle
Tänkte börja cykla lite mer och ville ha en snabb/fin gammal hoj. Tänkte egentligen köpa en världsmästarcykel men fick denna för 1.500 som låg ute för 2.500 istället. Ramen är av märket Reynolds (531) och fick med en hygglig sadel och nytt däck. Tydligen var det en fin ram? Är det ett vettigt köp? Var punka på ena däcket som nog behöver bytas snart. Kan inte mycket om cyklar då intresset nyss uppstått. Lite rost och sånt men tyckte det såg hyggligt ut.
Svårt att se, men är det en singlespeed?

Köpt en Gazelle
Gazelle är ett fint märke, och cykeln är troligtvis bra mycket bättre än det mesta som det står Världsmästarcykeln på (Crescent benämnde i stort sett vad skräp som helst som Världsmästarcykeln), men någon har ”förstört” cykeln genom att göra en singelspeed av den. Det saknas växlar, vevparti och rätt sorts hjul. Ramen ser ganska risig ut, men kan ju vara att den bara är skitig och blir fantastisk efter en upputsning. 1500kr är väl i högsta laget. 500-1000kr hade kanske varit mer rimligt med tanke på att det numera är en singlespeed.

Köpt en Gazelle
Snygg ram! Det är ett vettigt köp om du cyklar på den. Brukar tänka så när jag köper prylar. Köper jag något jag använder är det ett vettigt köp. Blir jag glad när jag använder prylen är det ett riktigt bra köp.

Köpt en Gazelle
Snygg ram! Det är ett vettigt köp om du cyklar på den. Brukar tänka så när jag köper prylar. Köper jag något jag använder är det ett vettigt köp. Blir jag glad när jag använder prylen är det ett riktigt bra köp.
Ja, absolut. Jag fattar att det kanske är hädiskt att göra om den. Men om man gillar att cykla på den är det väl ok. Får se om jag gillar den, annars får jag sälja den.

Tillbaka
Topp