köpt ny bakbroms... Har jag allt jag behöver? (sram code rsc)

scott730plus

Aktiv medlem

Bilagor

• olive..webp
    olive..webp
    37.6 KB · Besök: 255
Jag vet inte vad det röda är men det är inte en olive. Gissar att det röda också inte följer med.

Det hade varit bra att direkt beställa med en olive och insertpin, nu blir det dyrare. Om du inte behöver korta slangen kan du prova att återmontera med samma olive och insertpin, det funkar ofta.

Har du en luftningskit? Det behövs ofta en luftning efter montering.

Det röda ”T” på bilden är ett verktyg för att montera en oliv och i verktyget sitter det en röd oliv.
När det står att det inte ingår skulle jag beställt det extra. Bra att ha om det inte skulle behövas nu vid monteringen.

Det röda ”T” på bilden är ett verktyg för att montera en oliv och i verktyget sitter det en röd oliv.
När det står att det inte ingår skulle jag beställt det extra. Bra att ha om det inte skulle behövas nu vid monteringen.

Knepig att det står att det ingår fast det faktiskt ingår en? Jag tycker det ser ut som en oliv där i.
Men jag kanske missar nåt?

Så då verkar bara den där insertpin behövas...

Jag vet inte vad det röda är men det är inte en olive. Gissar att det röda också inte följer med.

Det hade varit bra att direkt beställa med en olive och insertpin, nu blir det dyrare. Om du inte behöver korta slangen kan du prova att återmontera med samma olive och insertpin, det funkar ofta.

Har du en luftningskit? Det behövs ofta en luftning efter montering.
Yes har luftningskit.... Jo allt på bilden är med. Har fått hem det.

Och riskera frakt på det som saknas? Beställ några av var

Edit. Om grejorna är hemma så kolla? Låter ju otroligt att oliv är med m inte stift

Okej.. Ah men hur det än är så antar jag att slangen kommer vara för lång så kommer behöva kapa den och då står jag där med en oliv men en redan använd insertpin ändårå hehe. typiskt.

Bilagor

• 2604a67e-6910-4a21-afdc-ff60cc24c164.webp
    2604a67e-6910-4a21-afdc-ff60cc24c164.webp
    195.7 KB · Besök: 46
Okej.. Ah men hur det än är så antar jag att slangen kommer vara för lång så kommer behöva kapa den och då står jag där med en oliv men en redan använd insertpin ändårå hehe. typiskt.

Om man kan drar ut pinnen utan att skada den kan man återanvända den. Har funkat för mig på Magura.

En grej till... Den kändes lite knepig bromsen när vi precis gjort klart allt. Men efter att noga sett till så att kolvarna tog lika långt uttryckt osv så vart det bra. Tyckte dock att bromshandtaget tog långt in... En luftning tänkte ja.

Men då har ju rsc den där contact point skruv. Hade läst en del om den på nätet och folk tyckte typ inte att det gjorde sån skillnad. Men jag är väldigt imponerad. Kan nu få handtaget att ta precis så långt ut jag vill... Men möjligheten att få contact point långt in går lika bra.. bara snurra och det blir en grym skillnad. (Har väl bara haft skitbromsar tidigare så inte vetat om sån här funktion)

Tillbaka
Topp