Köptips! <13k MTB

Köptips! <13k MTB
Du kommer med största sannolikhet förr eller senare drabbas av punktering, gärna när du är så långt hemifrån som möjligt. Vet ej om cykeln levereras slanglös eller med slang, men en reservslang, pump och däckjärn är i min mening nåt man alltid har med sig.

Kedjesmörja lär du också behöva efter ett tag. Själv tycker jag att Shimano wetlube funkar bra till MTB om man inte ska leka konnässör och grotta ner sig i optimerade smörjor för olika väderförhållanden.
Vad tror ni om det här till att börja med?

Bilagor

• Screenshot_20220714-164825_Chrome.jpg
    Screenshot_20220714-164825_Chrome.jpg
    143.6 KB · Besök: 76
Köptips! <13k MTB
Vad tror ni om det här till att börja med?
Det kanske är lite overkill med ett stort verktygspaket direkt. Det mesta i det behöver du inte förrän du ska börja byta slitdelar eller nåt som gått sönder.
Fotpumpen är säkert bra. Jag menade dock att man bör ha en liten pump med sig på cykeln också.
Kedjesmörjan är jättebra men en av de kletigaste man kan tänka sig. Drar till sig brutala mängder damm om den används när det är torrt. Jag använder sån när det är rikigt misärväder men aldrig annars.

Köptips! <13k MTB
Det kanske är lite overkill med ett stort verktygspaket direkt. Det mesta i det behöver du inte förrän du ska börja byta slitdelar eller nåt som gått sönder.
Fotpumpen är säkert bra. Jag menade dock att man bör ha en liten pump med sig på cykeln också.
Kedjesmörjan är jättebra men en av de kletigaste man kan tänka sig. Drar till sig brutala mängder damm om den används när det är torrt. Jag använder sån när det är rikigt misärväder men aldrig annars.
Jag förstår!

Jag får korrigera med att slänga in en minipump och kanske ett annat kedjesmörj. Har du något bra tips på en lättare, eller mer allti-allo-smörj?

Tillbaka
Topp